“Podries”

L’actualitat ens marca, i més quan ens toca tan de prop. A la nostra escola, tot i ser de petites dimensions, hi convivim una gran diversitat de persones provinents de diferents llocs del món, i gràcies a ella podem presumir d’enriquir-nos dia a dia amb una miqueta de cada cultura i país. Un d’aquests països és Ucraïna. Donada la situació que tots/es coneixem, a l’escola hem tingut la sort d’acollir a nenes i nens ucraïnesos a les nostres aules. Els hem rebut amb els braços oberts i els hem procurat acollir de la millor manera possible.
Una de les activitats que hem realitzat és a partir del poema “Podries“, de la Joana Raspall. Gràcies a la lletra d’aquest poema hem treballat la solidaritat, la importància de saber qui som i de valorar el que tenim, l’empatia i el saber posar-nos al lloc dels altres per poder validar les seves emocions.
Després de llegir el poema en català i en ucraïnès, l’hem dibuixat i pintat amb aquarel.les tot escoltant la cançó que porta el mateix títol del grup “Roba estesa” i plasmant els sentiments que aquesta ens ha transmès.
«Si tu fossis nat a la seva terra, la tristesa d’ell podria ser teva.»/«Якби ти народився на його землі, його горе могло б бути твоїм».

Recull d’imatges

Poema dibuixada “Podries”

Cançó “Podries” (Roba Estesa)