CHESSBOTIC A LA ZER ALT SEGRIÀ

Ja fa diversos anys que a la ZER Alt Segrià, dins l’àmbit de llengua anglesa, treballem i aprenem a jugar a escacs en anglès. És a dir, we learn how to play chess! Aprenem els moviments, el nom de les peces, etc. Ho fem mitjançant jocs, lectures, cantem cançons, però sobretot, practiquem fent partides entre nosaltres. Per aquelles persones que us pregunteu, per què escacs? Us direm que aquest joc ens desenvolupa diverses capacitats, per exemple: la d’analitzar o la de sintetitzar. Els escacs ens ajuden a ser més creatius i creatives, també fem treballar la memòria.

Fa unes setmanes els i les alumnes de la Zer Alt Segrià van rebre la visita de l’acadèmia d’escacs Josep Oms i les monitores d’smart school  que ens van presentar un taller que barreja els escacs i la robòtica en llengua anglesa.

El que no s’esperaven era que aquest taller es tractava d’un escape-room. Però, què és un escape room? Els entesos ho defineixen com un joc on, mitjançant la destresa mental i l’agudesa física, s’ha d’aconseguir fugir d’una habitació tancada. És una dinàmica que es juga en grups, els quals han de ser capaços de resoldre diversos enigmes i endevinalles en un temps limitat (Escape Room The Rombo Code, 2019).

Així doncs, els i les alumnes de cicle mitjà i cicle superior es van trobar tancats i van haver de buscar estratègies i treballar en equip per poder sortir-ne. Creieu que van aconseguir-ho? Oi tant! Després de desxifrar enigmes, buscar codis secrets i també van poder millorar la seva destresa amb la robòtica; tot això practicant la llengua anglesa, van sortir de la sala a temps. Tots els nens i nenes van mostrar un gran coneixement dels escacs i a més a més, es van enfrontar a tots els reptes que se’ls hi proporcionava tot resolent-los satisfactòriament.

A continuació us deixem la opinió de les nenes i els nens de l’escola sobre l’escape room:

“It was very fun!” (Va ser molt divertit)

“We worked as a team.” (Vam treballar en equip)

“We learnt a lot of things. It was great!” (Vam aprendre moltes coses. Va ser genial!)

“It was good, but we were a bit nervous because there was time.” (Va estar molt bé, però estàvem una mica nerviosos perquè hi havia temps.)

Així doncs, si us trobeu als alumnes de la Zer, millor que no els hi proposeu fer una partida d’escacs. Creieu que els podríeu guanyar?