Trobada – Assaig de Cantània

S’apropa el gran dia del concert de Cantània a l’Auditori de Barcelona i mentrestant, des d’aquí ens anem preparant!

Per aprofundir en la temàtica de l’argument d’aquesta edició de la Cantània, que gira al voltant de la Sara (una nena cega), i també per gaudir de tot l’esforç i el treball que amb il·lusió estem fent a les dues escoles, aquest dilluns 20 de març hem preparat una trobada a l’escola de Vilaplana.

Els nens/-es de l’Aleixar hem agafat l’autocar de línia per anar fins a  Vilaplana, on a l’arribar, els esperàvem els nens/-es de Vilaplana.  Després de saludar-nos, hem fet un escalfament corporal creatiu a la pista de l’escola, amb uns “petos de cartró reciclat”, unes ceres de colors i seguint la música ens hem pintat els uns als altres, treballant per parelles, petits grups i barrejant-nos entre les dues escoles. Ens ha anat molt bé per trencar el gel i fer un primer contacte entre nosaltres; han sortit unes creacions molt originals!

A continuació, hem anat a l’aula de música, on hem pogut fer un assaig de tota la Cantània sencera, des de la primera a la darrera cançó. Ha estat molt emocionant sentir com sonaven totes les nostres veus juntes!

Hem esmorzat al pati tots plegats i a l’acabar hem anat a l’aula més espaiosa de l’escola, on ens esperaven la Mar i la Rafi, dues persones  de l’associació ONCE, que acompanyades d’alguns dels seus familiars han vingut de manera voluntària a explicar-nos com és la seva vida i les adaptacions i recursos de què disposen per anar superant les barreres i obstacles que es troben en el dia a dia pel fet de ser invidents.

Estem molt agraïts/-des de la seva generositat; ens han regalat algun pòster, unes polseres, uns regles amb el seu alfabet, i a cadascun/-a de nosaltres ens han escrit el nom en Braille amb una mena de màquina d’escriure anomenada “Perkins”.

Tot seguit, la Judit i el Raúl,  ens han explicat el conte: “La meva guia, el meu capità” amb un teatret d’ombres xineses i finalment i per posar fi a la trobada, hem fet una dinàmica participativa de tancament, on amb unes paraules inspiradores que ens han ofert les mestres, hem escrit cadascú en un paper com hem viscut l’experiència i hem compartit en gran grup l’emoció principal que ens hem endut d’aquesta jornada.

Ens ha agradat molt conèixer persones que viuen de manera una mica diferent a la nostra, veure la seva generositat, el seu bon humor i sobretot la seva actitud de superació.

Una vegada més hem pogut gaudir plegats/-des dels beneficis i de la màgia de la música.