PIXAR I TARRAGONA. SORTIDA

Algun cop us heu preguntat cóm es fan les pel·lícules d’animació? A tots ens encanten, i ens ho passem molt bé mirant-les, però darrera d’aquestes histories que tant ens agraden hi ha molta gent que treballa durant anys perquè nosaltres passem tan bones estones. I entre les companyies que es dediquen a crear aquestes pel·lícules destaca especialment Pixar, una empresa que porta dècades creant petites meravelles des d’un punt de vista tècnic i creatiu. És per això que fa uns dies els alumnes de Cicle Mitjà i Superior de Vilaplana i l’Aleixar vam fer una visita al Caixaforum de Tarragona on s’està fent una exposició anomenada “Pixar: creant personatges”.

El dia de la sortida vam llevar-nos ben d’hora per arribar a l’escola una mica abans, ja que l’autocar havia de passar a buscar els nens als dos pobles. Vam arribar a Tarragona aproximadament a les 9:15 i ens vam repartir en tres grups, ja que el màxim d’alumnes per visita era de vint. Mentrestant els altres dos grups visitarien diverses zones de Tarragona. L’exposició és realment bonica, amb molts dibuixos originals, pintures, escultures, pantalles interactives, etc., i la María, la guia que ens ha fet la visita, era molt simpàtica i explicava molt bé les coses. Gràcies a ella em après les diferents fases que té una pel·lícula d’animació (idea, disseny de personatges, guió, storyboards, rendering…) fins que està acabada, i hem sapigut que normalment una pel·lícula d’animació de Pixar triga uns quatre anys en fer-se!

I què han fet els diferents grups quans no els tocava visita a Pixar? Doncs un grup format per les classes de sisè d’ambdues escoles hem anat a fer un recorregut per la Tarragona romana amb els mestres Albert i Eduard. Primer hem esmorzat conjuntament amb el grup de 4t i 5è de l’Aleixar al balcó del Mediterrani, on hem gaudit d’unes vistes estupendes de la costa tarragonina. Desprès hem visitat tots junts l’amfiteatre romà, i allà hem après moltes coses de les lluites de gladiadors i de les diferents cultures que han passat per Tarragona fins l’actualitat. Desprès 4t/5è de l’Aleixar s’ha anat a fer la visita a Pixar, i el 6ès de Vilaplana i l’Aleixar hem anat a visitar el fòrum i el circ. El romà, no el dels pallassos 🙂 Hem après moltes coses de la vida a l’antiga Roma i hem pujat a un mirador que havia dalt del Fòrum on hi havia unes vistes espectacular de Tarragona. Desprès hem tornat cap a la Rambla Nova perquè ja ens tocava entrar a Pixar.

Mentre nosaltres estàvem a Pixar els altres grups han fet altres interessants activitats. El grup de 4t/5è de l’Aleixar que anava amb les mestres Cristina Mas i Eva s’ha unit al primer grup (3r, 4t i 5è de Vilaplana), que havia passat una bona estona esmorzant i visitant Tarragona amb les mestres Gemma i Conxi. Junts han visitat el nou mercat central de Tarragona, i a les dotze hem vist sortir les figures del nou carilló. Ha estat realment bonic. Desprès hem fet petis grups i hem  anat pel mercat central amb l’objectiu de crear dos menús amb els aliments de les parades, un econòmic i un gourmet. Hem après moltes coses dels diferents tipus de aliments que podem trobar a les parades del mercat. En acabar ens hem ajuntat amb l’altre grup que sortia de Pixar i l’autocar ens ha recollit per anar a dinar tots plegats a un parc que hi ha a la vora del Francolí i ens ho hem passat molt bé perquè després de dinar hem tingut una estoneta per jugar i hi havia una espècie de vaixell de fusta molt gran i amb molts tobogans. Lamentablement, tot lo bo s’acaba i al voltant de les quatre hem hagut de pujar a l’autocar  per tornar als nostres pobles.

Ha estat un dia molt maco, ens ho hem passat molt bé i hem après moltes coses.