ELS CAMIONS DE LA BONA BROSSA. ENTREVISTA AL RAMON MARGALEF COORDINADOR DE SECOMSA.

Aquest curs els alumnes d’infantil, emmacat dins el projecte d’escola de la Bona Brossa, van triar per la classe el nom dels «CAMIONS DE LA BONA BROSSA».

És un tema que els interessa ja que sempre van a veure els camions que venen a recollir la brossa dels contenidors del costat de l’escola i que està molt relacionat amb la temàtica general del curs.

Han pensat que podien aprendre dels llibres, buscant informació a internet i preguntant-li coses al senyor que mana dels camions de la brossa.

Ens vam posar en contacte amb el senyor Ramon Margalef, coordinador de Secomsa, i va accedir a venir-nos a veure per resoldre els dubtes i inquietuds dels infants.

A continuació us transcric la entrevista que ells mateixos van preparar.

ENTREVISTA AL RAMON MARGALEF

DIVENDRES 14 D’ABRIL

A continuació de les presentacions, els infants li fan les següents preguntes:

FALCÓ -COM SÓN ELS CAMIONS PER DINTRE?

COM UN COTXE PER DINS, MÉS GRAN, AMB ESCALETES, UN XÒFER I L’AJUDANT AMB UN ORDINADOR PORTÀTIL.

MIQUEL R -TOTS SÓN IGUALS?

NO. DE DINS SÓN DIFERENTS SEGONS LA BROSSA QUE PORTEN.

ANIOL -PODEN DESENGANXAR ELS REMOLCS?

NO TENEN REMOLCS. HI HA LA CABINA I LA CAIXA QUE NO ES DESENGANXA, NOMÉS SI S’HA DE REPARAR.

NURA -COM PUGEN ALS CAMIONS?

AL OBRIR LA PORTA HI HA UNES ESCALETES.

ABRIL F -COM CONTROLEN EL GANXO DEL CAMIÓ?

TENEN UN MANDO.

BLAI -ON APARQUEN ELS CAMIONS PER LA NIT?

DINS DE L’EMPRESA.

OLIVER -COM ES FABRIQUEN?

HI HA UNES FÀBRIQUES QUE SÓN LLUNY.

ABRIL S-COM S’ARREGLEN SI ES TRENQUEN?

TENEN UN TALLER MOLT GRAN ON ELS MECÀNICS REPAREN ELS CAMIONS.

MARTÍ -ON VA A PARAR LA BROSSA?

LA BROSSA ORGÀNICA I EL REBUIG VAN A LA PLANTA DE BOTARELL. EL PAPER, EL PLÀSTIC, L’OLI I EL VIDRE VAN A ALTRES LLOCS.

ARC -COM S’ABUIDEN ELS CAMIONS?

S’ABUIDEN PER LA PORTA DEL DARRERA.

JANA -QUANTS CAMIONS FAN SERVIR PER RECOLLIR TOTA LA BROSSA DE VILAPLANA?

NO HI HA UN NOMBRE EXACTE.

ETNA -PODEM PUJAR A UN CAMIÓ DE LA BROSSA?

ELS PODREM VEURE PERÒ NO PUJAR-HI. HEM DE PENSAR QUE FAN MOLTA PUDOR.

LLUC -PODEM ANAR A VEURE ON TIREN LA BROSSA? I DONAR UNA VOLTA AMB EL CAMIÓ?

NO PODREM PUJAR AL CAMIÓ, PERÒ PUJAREU A UN TREN QUE US ENSENYARÀ COM ÉS LA PLANTA ON VA LA BROSSA ORGÀNICA I EL REBUIG.

MIQUEL R – PODEN ENTRAR AL PATI?

NO.

MIQUEL P -PODREM VEURE COM TIREN LA BROSSA?

SÍ.

Aquest mateix dia el senyor Ramon ens explica que hi ha un incendi a la planta de Botarell, que hi ha els bombers i ens ensenya unes fotografies de com crema.

Força dies més tard el foc encara crema i per tant no podrem fer la visita a la planta.

Volem agrair-li al senyor Ramon Margalef que hagi vingut a l’escola a explicar-nos tantes coses.

moltes gràcies!!!!!!!!!!!!