Pintures rupestres a l’escola

La classe dels artistes de cicle superior de l’escola Cingle Roig de Vilaplana s’ha aventurat a conèixer el passat.

Han anat molt enrere en el temps, fins a arribar als inicis de la prehistòria. On han pogut veure el procés d’hominització, la condició de nòmades recol·lectors i caçadors, la fabricació d’eines, la importància del domini del foc, etc.

Però, com a bons artistes, una de les coses que més els hi ha cridat l’atenció, han estat les primeres representacions artístiques. És a dir les pintures rupestres.

Després de cercar informació sobre el tema, van descobrir que feien servir diferents eines per crear les seves reproduccions com les mans, els pinzells vegetals o fins i tot aerògrafs rudimentaris. Respecte als colors que utilitzaven, els obtenien dels pigments naturals com l’òxid de ferro, el manganès, el carbó, els excrements, el colorant tret de les plantes…

Així doncs després de fer aquest treball d’investigació, els artistes van anar a cercar diferents materials vegetals i minerals per l’entorn de Vilaplana i van fer les seves pròpies reproduccions rupestres al pati de l’escola.

Perduraran en el temps igual que les pintures rupestres? Aquí teniu algunes fotos dels resultats.