“LA FESTA DE LA MESURA”

Aquest curs, la “ZER Baix Camp Nord” ha apostat per un enfocament didàctic de les matemàtiques, basat en un aprenentatge més competencial a través del projecte “INNOVAMAT”.

Els i les “EVEREST”, alumnes de Cicle Mitjà de ” l’Escola Cingle Roig”, tot seguint  una de les aventures proposades en el projecte, havien de seguir les indicacions de la “Reina de la mesura”, realitzant un repte que els ajudaria a entendre el sentit i funcionalitat de l’ESTADÍSTICA.

Es tractava de mesurar els peus de tots/es els/les alumnes de l’escola, així com també els dels/les mestres. La “Reina de la mesura” volia ser la protagonista, així que només podien anar a la festa, tots aquells infants i mestres que tinguessin el peu més gran que ella.

Després de recollir totes les dades, les van ordenar, van fer les mitjanes de cada curs, les van interpretar i finalment les van representar en un DIAGRAMA DE BARRES.

Analitzant els resultats, vam descobrir que només una alumna es quedava fora de la festa, així que vam fer un debat i finalment vam trobar una solució. Tothom va poder tenir una entrada per assistir a la gran “FESTA DE LA MESURA”.

JA HO VEIEU, LES MATEMÀTIQUES TAMBÉ PODEN SER DIVERTIDES!