Psicomotricitat

L’acompanyament motriu i del joc a l’escola és d’especial rellevància. El joc i la motricitat són eines vitals per als infants, els alimenta i és en aquest moment on l’infant té “presència plena” (Charlotte Selver), on els infants estan totalment entregats, jugant lliurement i tot allò que passa els fa un massatge intern i els renova. Com deia Piaget, “els nens no juguen per aprendre, aprenen perquè juguen”.

Entenem el joc i el moviment com a font de plaer indispensable i com una necessitat vital ja que és una manera innata d’aprendre i de conèixer el món. Per tant, també és la base de l’aprenentatge, un mitjà d’expressió i de comunicació, i participa en tots els aspectes de creixement i desenvolupament: afectiu i emocional, moral, motriu, cognitiu, sexual i social.

A través del joc i del moviment, podem desenvolupar l’agressivitat dins d’uns límits cuidats i acompanyats; una agressivitat entesa com a pulsió de vida, com a energia constructiva i força que ens mou cap a l’acció per a cobrir les nostres necessitats vitals. Aquesta agressivitat és la que ens posa a prova amb un instint d’autosuperació, així com de conèixer els propis límits i capacitats. És la que ens fa actuar i ens permet, com a éssers socials que som, la comunicació amb l’altre o l’altra, i amb el món que ens envolta, afavorint el fet de poder gaudir d’una vida plena i feliç.

Una de les pràctiques de gran importància dins del nostre Projecte Educatiu és la que es centra en el cos, fomentant la psicomotricitat des de P3 fins a 1r de Primària, a través dels principis filosòfics, psicològics i pedagògics de la Pràctica Psicomotriu Aucouturier entenent el cos com a unitat corporal i com a expressió de vida.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>