Projecte Tancant el cercle

Els alumnes Mitjans i Grans vam acabar de penjar les capses niu que vam construir dins del projecte “Tancant el cercle”. Aquest és un projecte de voluntariat ambiental, que pretén augmentar la biodiversitat de l’entorn de l’escola, sensibilitzar vers el respecte a la natura i combatre plagues d’insectes de forma sostenible, realitzat per ADEFFA, gràcies a l’ajut d’Aprenentatge i Serveis del Departament de Territori i Sostenibilitat.

En primer lloc, la Núria de Camadoca va venir a l’escola a explicar-nos què eren les capses niu i perquè servien. A més, vam parlar sobre les diverses espècies d’ocells que habiten al nostre territori i de què s’alimenten. Després, vam anar a revisar i marcar algunes de les capses niu que vam fer a l’escola fa uns anys enrere i ens vam trobar una petita sorpresa: una rata cellarda estava hivernant en una de les nostres capses niu!

A continuació, vam demanar a les famílies que ens portessin palets per tal d’aprofitar la seva fusta per construir les capses niu. A més a més, les famílies van venir a tallar les fustes dels palets que necessitàvem. Amb aquestes fustes, els alumnes vam construir unes plantilles amb la mesures de les capses niu i vam marcar les fustes.

Més endavant, van venir monitors de Camadoca a ajudar-nos a muntar les capses niu. Vam construir 7 capses de mallerenga, 3 de puput i 4 de ratpenat. Quan les vam acabar de construir les vam envernissar amb oli reciclat i les vam anar a penjar per diversos llocs del poble i dels voltants, tot marcant-les amb el seu codi.

Ara només ens quedarà observar si a la primavera hi ha algun au que habiti les capses niu!

Si voleu veure les fotografies del projecte feu clic a la imatge!