Hola famílies!
Som els infants de l’aula dels Grans i dels Mitjans de l’escola La Forja. Aquest any us volem explicar el projecte que hem dut a terme des del gener les dues aules conjuntament. Havíem preparat un conte audiovisual per presentar als Jocs Florals de Catalunya. Podeu veure més informació a: http://xtec.gencat.cat/ca/centres/alscentres/premis/jocsflorals/ Per fer-ho vam seguir aquestes fases:
FASE INICIAL:
- Els infants rebem l’encàrrec de realitzar un conte audiovisual.
- Hem vist diferents exemples del programa Una mà de contes.
- Les mestres ens expliquen de quina manera treballarem: ens organitzem en grups d’experts: guionistes, tecnòlegs, arts visuals, música i producció. Creem els diferents grups.
- Vam definir els criteris d’avaluació amb l’ajuda de les mestres.
FASE DE RECERCA I EXPERIMENTACIÓ:
EXPERTS | TASQUES |
Guionistes | Treballen les estructures bàsiques dels contes
Preparen una proposta de guió |
Tecnòlegs | Aprenen a muntar un circuit tancat amb la càmera i la pantalla
Busquen la millor manera per situar la càmera per gravar |
Arts visuals | Pensen propostes, materials i tècniques per representar el conte |
Música | Busquen quins recursos sonors s’utilitzen i pensen com ho incorporaràn |
Producció | Són els encarregats de la planificació i de proporcionar els materials necessaris |
FASE DE PRODUCCIÓ
EXPERTS | TASQUES |
Guionistes | Escriuen el conte definitiu: HISTÒRIES MÀGIQUES D’ALPENS |
Tecnòlegs | Graven tot el que s’ha assajat |
Arts visuals | Defineixen com ho faran: els fons decideixen que siguin amb fotos dels diferents espais del poble, els infants que apareixen al conte són personatges de Lego i els personatges de les tres històries que passen són dibuixats per tots els infants de les dues aules. |
Música | Organitzen tots els efectes sonors que necessiten a partir d’una biblioteca de sons de l’xtec (lliure) i de la música enregistrada de la Dansa Alpensina. |
Producció | Coordinen les necessitats dels diferents grups i ajuden als experts d’Arts Visuals. |
FASE POST PRODUCCIÓ
La nostra idea inicial era que els nens i nenes poguessin editar les imatges i els sons o músiques. Donada a l’aturada pel coronavirus han sigut les mestres les que han editat el vídeo i les músiques.
FASE D’EXPOSICIÓ
Amb l’aturada pel coronavirus ja no podrem presentar aquest projecte al Jocs Florals de Catalunya, però aprofitant que avui és Sant Jordi hem pensat que és el dia ideal per compartir amb tots vosaltres el resultat obtingut. Què us sembla?