Projecte Científics vs. àliens

Els Grans de l’escola La Forja hem fet un projecte per conèixer més coses sobre l’aigua. Ho vam fer completant diverses missions:

Missió 1 – Que és l’aigua?

Primer vam posar en un bol aigua amb sal i colorant i a sobre un bol petit sense res i vam posar paper film i vam veure com l’aigua s’evaporava. L’aigua pot passar pels tres estats de materia: sòlid (gel) liquid (aigua) i gasós (vapor)!!!!!

Missió  2  Què és la densitat?

Vam agafar una proveta i vàrem posar uns líquids en aquest ordre: fairy, aigua de color granat,oli d’oliva i alcohol de color blau. Vam comprovar que la densitat és una propietat de la matèria. Una matèria és més densa que una altra si pesant el mateix ocupa menys espai.

Missió 3  TOT ÉS GEL!

Vam agafar gel i sal. Vam tirar sal al gel per veure que passava, vam veure que la sal provoca canvis de temperatura dels estats de l’aigua (si està freda, es torna més freda, si està calenta es torna més calenta).

Missió 4: L’aigua del mar

Vam fer una electròlisi i també vam veure els àtoms de l’aigua en forma de bombolletes. Vam aprendre que l’aigua està formada per molècules d’ H2O ( 2 d’hidrogen i 1 d’oxigen).

MISSIÓ 5 ¡L’AIGUA QUE NO ES VEU!

Depèn de la porositat del terra l’aigua es filtra més o menys ràpid, és a dir si una cosa està més compacte costarà més de filtrar-se. Per exemple, si posem gel com que és aigua congelada es filtrarà  més ràpid però si hi posem terra trigarà més a filtrar-se.

Missió 6 –  No tenim aigua potable

Vam simular una purificadora posant materials de gran a petit perquè així la matèria d’aquell tamany és quedés a la capa del seu tamany. Després vam posar una capa de carbó al final per absorbir la matèria que fa embrutar l’aigua i al final una capa de cotó. Vam aprendre que el carbó actiu absrobeix la brutícia de l’aigua.

Amb aquest projecte hem après moltes coses sobre l’aigua i ens ha agradat molt aquest projecte.

Alumnes Grans de La Forja