Hola!
Som els Grans de l’escola i durant el curs hem estat treballant en el projecte CuEmE. A continuació us explicarem què hem fet en cadascuna de les fases:
0. PREPAREM-NOS PER EMPRENDRE
Primer vam parlar de les nostres habilitats i després vam jugar un joc que ens havíem d’enganxar un paper a l’esquena i el company/a escrivia alguna cosa que l’altre feia bé. L’objectiu d’aquesta fase era ser conscients de les nostres habilitats.
- CREEM LA COOPERATIVA
En aquesta fase vam veure les diferències entre una empresa S.L i una cooperativa. Vam acabar decidint que seriem una cooperativa i que com a capital inicial aportaríem 12,25€ després vam veure que ens faltaven diners i entre tots vam aportar 5€ més. Seguidament, vam decidir el nom de la cooperativa “Àgils pel planeta” i pels càrrecs vam escriure en un paper el que creiem que se’ns donava millor. Per últim vam escollir FAADA com a entitat social per donar part dels beneficis.
En aquesta fase explorem què és la imatge de la cooperativa i creem el nostre propi logo. El logo no pot tenir més de 3 colors, ha de ser senzill i que ens representi. Nosaltres el vam crear des del Canva i tothom en va pensar 2 o 3, vam fer votacions i finalment vam acabar decidint aquest.
3 GENEREM IDEES DE PRODUCTES
En aquesta fase vam fer 3 parelles, cada parella va pensar una idea i després va omplir un document on hi havia diferents preguntes com per exemple: Nom del prototip, foto, els materials que es necessiten, preu proposat, temps de fabricació…
- ESCOLLIM ELS PRODUCTES
A la fase quatre vam dissenyar els prototips tots junts, vam posar preu als productes i vam fer l’estudi de mercat. A la fase de disseny teníem tres idees de prototips: robots, clauers i un joc de taula. Les vam posar en comú i de les tres idees en vam triar dos: els robots i els clauers.
Per posar els preus als productes vam fer servir un excel de google i vam pensar un preu. Per fer l’estudi de mercat vam fer un formulari de google i el vam enviar a les famílies per veure què n’opinaven. Vam calcular els costos, ingressos i beneficis i vam acordar un preu.
- CERQUEM FINANÇAMENT
Nosaltres no vam demanar cap préstec perquè preferíem posar nosaltres els diners que ens faltaven.
- PRODUïM
Vam fabricar robots i clauers. Ens vam separar amb dos grups. Uns fabricaven els clauers i els altres els robots. Per etiquetar i envasar els productes vam comprar bosses per Amazon i llavors vam enganxar enganxines amb el nostre logo.
- FEM LA VENDA
A la fase 7 sol·licitem el permís municipal de venda, organitzem l’espai, la venda i les activitats i finalment, després d’haver treballat tot el curs, anem al mercat de Prats a vendre els productes. Nosaltres ens vam organitzar en 3 grups: els de la caixa i venda de clauers, els talleristes dels robots i els que anaven a fer publicitat i a mirar les altres parades. La parada estava decorada amb una foto nostra, el nostre logo i unes banderoles.
- RECOLLIM ELS FRUITS DE LA COOPERATIVA
A la fase recollim els fruits de la cooperativa hi havia 3 parts: fem els comptes de la cooperativa, donem parts dels beneficis a una entitat social i l’activitat lúdica.
Nosaltres ens vam poder tornar tots els diners correctament. Vam donar 100 euros a l’entitat social FAADA, finalment la nostra activitat lúdica que volem fer és anar al boting de Vic.
(Per veure totes les fotos del procés feu clic a la imatge)