GRANS. Projecte CuEmE 2021/22

Hola!

Som els Grans de l’escola i durant el curs hem estat treballant en el projecte CuEmE. A continuació us explicarem què hem fet en cadascuna de les fases:

0. PREPAREM-NOS PER EMPRENDRE

Primer vam parlar de les nostres habilitats i després vam jugar un joc que ens havíem d’enganxar un paper a l’esquena i el company/a escrivia alguna cosa que l’altre feia bé. L’objectiu d’aquesta fase era ser conscients de les nostres habilitats.

1. CREEM LA COOPERATIVA

En aquesta fase vam veure les diferències entre una empresa S.L i una cooperativa. Vam acabar decidint que seriem una cooperativa i que com a capital inicial aportaríem 12,25€ després vam veure que ens faltaven diners i entre tots vam aportar 5€ més. Seguidament, vam decidir el nom de la cooperativa “Àgils pel planeta” i pels càrrecs vam escriure en un paper el que creiem que se’ns donava millor. Per últim vam escollir FAADA  com a entitat social per donar part dels beneficis.

1. DISSENYEM LA IMATGE I COMUNIQUEM

En aquesta fase explorem què és la imatge de la cooperativa i creem el nostre propi logo. El logo no pot tenir més de 3 colors, ha de ser senzill i que ens representi. Nosaltres el vam crear des del Canva i tothom en va pensar 2 o 3, vam fer votacions i finalment vam acabar decidint aquest.

3 GENEREM IDEES DE PRODUCTES

En aquesta fase vam fer 3 parelles, cada parella va pensar una idea i després va omplir un document on hi havia  diferents preguntes com per exemple: Nom del prototip, foto, els materials que es necessiten, preu proposat, temps de fabricació…

1. ESCOLLIM ELS PRODUCTES

A la fase quatre vam dissenyar els prototips tots junts, vam posar preu als productes i vam fer l’estudi de mercat.  A la fase de disseny teníem tres idees de prototips: robots, clauers i un joc de taula. Les vam posar en comú i de les tres idees en vam triar dos: els robots i els clauers.

Per posar els preus als productes vam fer servir un excel de google i vam pensar un preu. Per fer l’estudi de mercat vam fer un formulari de google i el vam enviar a les famílies per veure què n’opinaven. Vam calcular els costos, ingressos i beneficis i vam acordar un preu.

1. CERQUEM FINANÇAMENT

Nosaltres no vam demanar cap préstec perquè preferíem posar nosaltres els diners que ens faltaven.

1. PRODUïM

Vam fabricar robots i clauers. Ens vam separar amb dos grups. Uns fabricaven els clauers i els altres els robots. Per etiquetar i envasar els productes vam comprar bosses per Amazon i llavors vam enganxar enganxines amb el nostre logo.

1. FEM LA VENDA

A la fase 7 sol·licitem el permís municipal de venda, organitzem l’espai, la venda i les activitats i finalment, després d’haver treballat tot el curs, anem al mercat de Prats a vendre els productes. Nosaltres ens vam organitzar en 3 grups: els de la caixa i venda de clauers, els talleristes dels robots i els que anaven a fer publicitat i a mirar les altres parades. La parada estava decorada amb una foto nostra, el nostre logo  i unes banderoles.

1. RECOLLIM ELS FRUITS DE LA COOPERATIVA

A la fase recollim els fruits de la cooperativa hi havia 3 parts: fem els comptes de la cooperativa, donem parts dels beneficis a una entitat social i l’activitat lúdica.

Nosaltres ens vam poder tornar tots els diners correctament. Vam donar 100 euros a l’entitat social FAADA, finalment la nostra activitat lúdica que volem fer és anar al boting de Vic.

(Per veure totes les fotos del procés feu clic a la imatge)