CREA, la cooperativa d’Alpens

Durant el primer trimestre vam començar a treballar en el projecte CuEmE (Cultura Emprenedora a l’Escola). Els alumnes del departament de comunicació volem fer-vos un resum de tot allò que vam fer en les fases inicials del projecte:

NOM DE LA COOPERATIVA

La nostra cooperativa es diu CREA.

Vam proposar CAPBAT, ROCA DE PENA i ESFO però després el nom de la cooperativa va sortir amb les inicials CRE, després vam anar a l’Ajuntament i l’alcaldessa ens va proposar la lletra A d’Alpens i nosaltres vam dir que sí, que quedava molt bé i així ho vam fer.

CÀRRECS

Primer vam saber quins càrrecs hi havia: hi ha el de presidenta, el de secretària i el de tresorer. La mestra ens va donar unes cartes per saber què faria la presidenta, què faria la secretària i que faria el tresorer. I després vam fer unes candidatures per vendre’s a l’altre gent. Finalment la Txell va sortir presidenta, la Judit de secretària i el Lucas de tresorer.

CAPITAL INICIAL

Primer vam decidir el capital inicial i va sortir primer 15€ després 14€ i després es va quedar amb 12,50€ per soci/a.

AJUNTAMENT

Vam anar a l’Ajuntament a portar els documents per donar d’alta la cooperativa: els Estatuts, el model 037 i l’acta de constitució.

ONG

Tots vam triar una entitat social diferent: la Txell va proposar Pallapupas, la  Judit va proposar Dagua ajuda a Colombia,el Lucas va proposar Salvem el Boix, la Dàlia va proposar Associació síndrome d’asperger d’Osona, el Pep va proposar WWF, el Joan va proposar Associació nousol i l’Aleix va proposar Metges sense fronteres. La ONG que va guanyar amb més vots va ser WWF.