Emergència climàtica

Avui, a les 6 de la tarda a BCN i a altres ciutats del país, hi haurà manifestacions dels friday for future. Amb aquestes manifestacions, ens avisen de la problemàtica de l’emergència climàtica. Ja fa temps que els grups ecologistes avisen que s’ha de frenar el malbaratament que fem de les materies naturals finites com estem fent la humanitat.

A l’escola Heurom, hi hem reflexionat a través de videos, per parlar-ne en assemblea i pensar algunes activitats per mostrar la feina feta. Us els deixem aquí sota.

Dia del medi ambient… que ens pot passar en un futur? Una conversa d’avis i nets en el futur explica com era d’insostenible l’aire que ara respirem. Així ha commemorat l’ONU el Dia del Medi Ambient.

Cada any van a parar al mar 8 milions de tones de plàstics, i moltes d’aquestes deixalles triguen molts anys a descompondre’s. La contaminació de plàstics és un gran problema per al medi ambient i cal combatre’l entre tots.

160 alumnes d’ESO d’una quarantena d’instituts de Catalunya s’han reunit per parlar sobre medi ambient. A la conferència, que es titula “Els joves tenim cura del planeta”, han posat en comú un seguit de propostes per fer un món més ecològic. Aquí en teniu algunes.

I pels més grans, uns videos de tv3 del programa planta baixa i què qui com, que ens parla de la situació d’aquesta setmana. (per mirar-ho a casa….)

L’escalfament del planeta no s’atura d’ençà de la revolució industrial i “Quèquicom” n’és testimoni. L’any 2006 va dedicar un reportatge al canvi climàtic i ara, tretze anys després, en fa una actualització. Com era de preveure, la situació ha empitjorat. En aquest període, la concentració de CO2, el principal gas d’escalfament, a l’atmosfera, ha passat de 370 parts per milió (ppm) a 412 ppm. També s’hi constata que la temperatura del mar a la Costa Brava ha pujat un grau, que ja hi ha espècies de peixos tropicals a les costes catalanes, que les orenetes arriben 15 dies abans i que hi ha menys papallones al Montseny.

, a Nova York, es va celebrar la Cimera d’Acció pel Clima. Hi van participar els líders polítics de 60 països, però la imatge del dia va ser la del discurs que hi va fer l’activista Greta Thunberg. Reflexionem sobre la crisi climàtica amb la filòsofa i professora de la UOC Marina Garcés.

Els efectes de la crisi climàtica ja s’estan notant: hi ha 7 regions del món que es troben en una situació molt vulnerable, ho repassem a “Planta baixa” amb en Xavi Rossinyol.