Trobada de ZER- Conferències (11 de març de 2019 a Sant Boi de Lluçanès)

El dia 11 de març es va celebrar la trobada anual de les escoles de la ZER Alt Lluçanès a l’escola Aurora, a Sant Boi de Lluçanès. A l’arribada els alumnes de la mateixa escola van fer una coreografia per donar la benvinguda a la resta d’escoles. Acte seguit, els alumnes d’infantil i cicle inicial van estar amb la il·lustradora del llibre que havien llegit al segon trimestre, la Montserrat Tobella. Els alumnes de cicle mitjà i superior van estar amb l’escriptor Pep Molist.

Un cop acabada la primera part de la trobada, els alumnes d’infantil i cicle inicial van anar d’excursió pel poble de Sant Boi de Lluçanès i van visitar l’església i el museu dels fòssils. Per altra banda, els alumnes de cicle mitjà i superior van començar a explicar les conferències sobre el relleu geogràfic.

Al migdia els alumnes d’infantil i cicle inicial van anar a la pista poliesportiva a dinar i jugar fins a l’hora de tornada a l’escola. Els alumnes de cicle mitjà i superior van acabar amb les conferències. Per acabar la trobada, tot l’alumnat va cantar l’hora dels adéus.

PRESENTACIÓ AMB LA MONTSE TOBELLA

A la primera part de la trobada cada cicle va estar amb l’autor o il·lustrador del llibre que van llegir al segon trimestre. A infantil i cicle inicial la il·lustradora dels llibres Montserrat Tobella ens va explicar tècniques de dibuix i ens va dibuixar i pintar els protagonistes dels llibres en qüestió, El gos de l’avi i el follet Bambalambà. Al final de la sessió els alumnes de cicle inicial van fer-li diferents preguntes sobre les il·lustracions i la seva feina com il·lustradora.

Després de conèixer ahir a la Montser Tobella a la trobada de la ZER, hem trobat un video dels ninotets que ens va ensenyar mentre feia dibuixos!

Que divertit!!

També hem trobat un munt de webs i blogs on ella hi té dibuixos, així podrem continuar admirant la seva obra.

PRESENTACIÓ AMB L’ESCRIPTOR PEP MOLIST

A  la Trobada de la ZER que es va celebrar el dia 11 de març vam comptar amb la presència de l’escriptor Pep Molist. En aquesta presentació el Pep Molist ens  van fer una explicació dels llibres que els alumnes de cicle mitjà i de cicle superior havien llegit prèviament. A Cicle Mitjà van llegir el llibre “Ricard, el del forat negre”.  A Cicle Superior el llibre “Les enigmàtiques fotos del senyor Clarissa”.

La primera xerrada va ser amb els alumnes de cicle superior. Va ser una xerrada molt amena i entretinguda. El Pep, a més a més d’explicar-nos  el seu  conte “Les enigmàtiques fotos del senyor Clarissa”, ens va parlar d’alguns procediments que segueix a l’hora d’escriure les seves històries. A més, també ens va explicar alguns contes d’altres autors que li agraden a ell. Els nens i nenes li van fer moltes preguntes sobre les obres i sobre la seva biografia.

Un cop acabada la trobada amb els alumnes de cicle superior el Pep Molist va fer la presentació amb els alumnes de cicle mitjà. Va explicar el llibre “Ricard, el del forat negre”.   Els nens i nenes van poder fer-li preguntes sobre el conte que van llegir i sobre la seva activitat com a escriptor.

EXCURSIÓ PEL POBLE

Un cop acabada la trobada amb la il·lustradora, els alumnes d’infantil i cicle inicial van fer una ruta per Sant Boi de Lluçanès visitant l’església i el museu dels fòssils. En aquests dos indrets els alumnes van poder observar els diferents trets característics barrocs de l’església del poble i els diferents fòssils trobats al poble de Sant Boi, guardats al museu. Entre aquests hi havia cargols de mar, cargols de terra, estrelles de mar, entre d’altres.

CONFERÈNCIES

Una altra de les activitats d’aquesta trobada de ZER van ser les conferències que van presentar els alumnes de cicle mitjà i superior de les quatre escoles. El tema de les conferències d’enguany va ser el relleu geogràfic, Els alumnes de l’escola Aurora van explicar el relleu d’Espanya , els nens i nenes de l’escola Gafarró van presentar el relleu de Catalunya, els de l’escola Heurom van fer el relleu del Lluçanès i els de l’escola La Forja van presentar el relleu d’Europa.