TELENOTÍCIES AURORA 2017

• Novetats informàtica
  • Teatre a Prats “Julieta” *
  • Conferències de la Zer
  • Reportatge sobre l’aigua ( pregunta oculta )
  • Què en sabem del Renaixement Italià?
  • Entrevista forn de pa
  • El temps
  • Fotos
  • Anuncis *
  • Pifies

1 A l’escola fa molts anys que és fa l’extraescolar de patinatge. Fa molts anys que la monitora  de patinatge es la Judit Batriu. Aquesta activitat la fan els dilluns els petits de 5 a 6 i els grans de 6 a 7 de la tarda. És una activitat que té molt èxit. Seguidament connectem amb el reporter…….. que ens ha fet l’entrevista a la monitora.

Preguntes:

• Quants anys fa que patines?
  • Fas alguna altre feina a part de patinatge?
  • A part de Sant Boi vas a alguna altre escola a fer patinatge?

2 Ja fa 2 anys que el nostre mestre de E.F és el Tomàs. Es un professor que li agrada molt l’esport. En Tomàs els fa treballar molts aspectes de l’E.F com es ara els esports, Els jocs, exercicis de sincronització, castells humans, jocs tradicionals, patinatge, massatges, estiraments e inclús el

“ maniquin challenge ” que consisteix a gravar-nos  sense moure’ns ni un pel. El reporter ………. la entrevistat.

Preguntes:

• Com es que vas venir a treballar aquí a Sant Boi?
  • En tens prou amb 2 hores de E.F a la setmana?
  • De les escoles que has anat quina t’ha agradat més?
  • Quina modalitat de l’E.F t’agrada més?

3 Al principi de curs van fer la tradicional sortida de tardor. Un dia al matí van anar tota l’escola fins al Roure de la senyora. Allà van poder veure un roure monumental anomenat Roure de la Senyora quasi mil·lenari. Tot jugant varen buscar bolets i el bo es que en van trobar. Van trobar: rovellons, fredolics i alguns de dolents com pets de llop, mata parents i llets de tresa. Seguidament veurem el video de la sortida.

4 El passat mes d’octubre van assistir a la visita d’una exposició de quadres pintats al oli i es un recull del concurs de pintura ràpida. Aquest concurs consisteix en pintar el quadre sobre un paisatge del poble i entregar-lo a temps. Hi ha 4 premis. Els quadres guanyadors se’ls queden l’ajuntament i els altres es venen o és subhasten. L’encarregat de l’exposició és el senyor Salvador.

5 Fa un parell d’anys a l’escola van començar a fer robòtica. L’activitat consistia en muntar robots amb lego com ara: cotxes, helicòpters, animals … Aquesta activitat es feia un cop a la setmana a la classe de CS. Alguns robots es movien fent servir un programa informàtic anomenat  scratch. Amb aquest programa també es poden crear videojocs i editar videojocs de altres autors i modificar-los. Entrevista Pep Basco:

Preguntes:

• D’on vas treure la idea de fer robòtica?
  • Et pensaves que els hi agradaria als nens?

7 El passat trimestre com ja és tradicional els alumnes de CM i CS varen anar a Prats a veure una obra de teatre anomenada “ Julieta “. Aquesta obra estava destinada a tots els alumnes de aquests cicles de tot el Lluçanès.

8 A final de curs a la Zer alt Lluçanès es fa la setmana cultural. Dintre de la setmana cultural un dia es fan les conferencies. Aquest any els encarregats de fer les conferències són els alumnes de CS de l’escola Aurora i la Forja. Aquest any a l’escola Aurora parlaran de les obres d’art del Renaixement Italià.

9 Preguntes:

• Com solucionaries el problema de la contaminació de l’aigua?
  • Creus que serà un problema l’escassetat d’aigua al món?
  • Si arribes una tercera guerra mundial creus que seria per l’aigua?
  • Creus que hauríem de vigilar més a no contaminar l’aigua del mar?
  • Creus que arribarà un dia que l’aigua del mar no estarà contaminada?

10 La paraula renaixement vol tornar a néixer. Els artistes de renaixement copiaven l’art de antics Grecs i Romans. Imitaven l’arquitectura, l’escultura i la pintura dels Romans i Grecs. Alguns artistes del renaixement són: Miquel Angel, Leonardo da Vinci, Donatello Raffaello….. Aquest moviment artístic va succeir a Itàlia i allà podem veure les obres que van fer. ( video preguntes a persones. )

11 Una de les coses més característiques de Sant Boi es el forn de pa. El forn està situat a un extrem de la Plaça Nova. Si hem de dir una cosa de aquest forn és que el pa es molt bo. Està cuit amb llenya i el seu gust no té res a beure amb un altre pa.

Preguntes:

• Quants anys fa que existeix aquest forn?
  • Com és que ha aguantat tant temps?
  • Qui va ser el fundador?
  • Com es que us surt el pa tant bo?

Es dur aquest ofici?

12 Bon dia, aquest cap de setmana s’espera un temps molt dolent. La previsió que farem serà bona pels nens i dolenta per alguns pares. S’esperen nevades al Pirineu i a cotes baixes. Fins i tot pot nevar a ran de mar. A la Depressió Central s’espera neu i molt fred. A les nostres contrades és a dir al Prepirineu també s’espera neu i fred. Els conductors procureu portar el dipòsit ple de benzina, el mòbil carregat i les cadenes ben posades.

De cara a la propera setmana es preveu una millora substancial del temps.

6 El nostre col·laborador Patrick Maza ens ha preparat una selecció dels millors jocs d’internet d’aquest any. Són 4 jocs  escollits per ell: 1 POKEMON GO 2 CLASH ROYALE 3 CALL OF DUTY 4 POKEMON SOL Y POKEMON LUNA. Passem a explicar-vos aquests 4 jocs:

1. El POKEMON GO és un dels jocs més populars d’aquest any. Va ser el joc que es va fer molt conegut però va fracassar.
  2. CLASH ROYALE és un joc de cartes virtuals. Comences amb 6 cartes de les 58 que hi ha. Les cartes s’aconsegueixen lluitant.
  3. CALL OF DUTY és un joc recomanat per un públic més adult. Joc que conté multi jugadors i trobem diferents modalitats de joc. Depèn de quin joc de la saga és recomana jugar amb la PS4.
  4. POKEMON SOL Y POKEMON LUNA és un joc de 7º generació de pokemons s’han de superar diferents probes en diferents illes i completar la POCK-DEX.