Projecte Revist@ll- Escola Aurora

– La primera cosa que vàrem fer va ser plantejar el repte als alumnes de modificar i redissenyar el Revist@ll per trobar la manera entre tots i totes de fer la nostra part diferent i al nostre gust. Després de parlar-ne en assemblea, vam decidir que la nostra part de revista volíem que fos en format diari. Aquest decisió la vàrem prendre abans de la setmana dedicada a elaborar el projecte del revist@ll.
– El primer dia de la setmana dedicat a realitzar el projecte, o sigui, el Revist@ll, vàrem començar fent una assemblea per determinar què havíem de fer, quines tasques havíem de realitzar i com havíem de plantejar-nos la feina que ens venia per endavant.
– Vàrem fer una llista de tots els articles i notícies que volíem incloure en el nostre diari.
– Es va decidir que tothom anés a treballar a la seva aula i va ser llavors quan els alumnes de cicle mitjà i cicle superior es van posar a distribuir les feines que calia fer durant tota la setmana i per a cada grup.
– La primera feina que vàrem dur a terme cada classe (P3-P4-P5), (Cicle inicial) i (cicle mitjà-cicle superior) va ser remenar molts diaris diversos per familiaritzar-nos amb el format, com eren els diaris, com s’escrivien les notícies, si tenien seccions, quines ens agradaven més, si hi havia anuncis etc…
– En un primer moment, la primera tasca duta a terme va ser que cada alumne va buscar una notícia al diari, la va retallar i la vàrem enganxar en un mural.
– Els alumnes de cicle superior varen escriure en una pissarra la distribució de feines de cada classe i de cada dia, perquè així ja sabéssim que és el què havíem d’aportar a la revista.
– Un cop repartides les tasques de cada grup classe per part dels alumnes de la classe de cicle mitjà i cicle superior, cada grup es va posar a treballar en l’acció concreta que ens demanàvem.    – Cada grup un cop tenia la feina feta la guardàvem en una carpeta dedicada específicament pel Revist@ll i des d’aquella carpeta els grans de l’escola amb l’ajuda dels mestres varen començar a maquetar el diari de l’Aurora.
– Vàrem fer una assemblea per triar el nom del nostre diari, varen sorgir molts noms i per votació es varen anar eliminant fins que en van quedar tres i a l’última votació va guanyar el nom d’Aurora Boreal.
Tot el treball realitzat pels alumnes va estar coordinat per tots els Mestres tant tutors com especialistes i dirigit principalment pels alumnes de 6è, que són els que van encarregar-se de la direcció del diari.
El treball va ser cooperatiu, els alumnes treballaven en petits grups, els quals cada un tenia una tasca encomenada. En cada grup estaven barrejats alumnes de cicle mitjà i cicle superior, que eren els encarregats de fer la maquetació, distribució i direcció del diari de tota l’escola.
Els alumnes de cicle inicial també varen fer les seves tasques i acyivitats relacionades amb el projecte a nivel de petits grups d’alumnes i posada en comú conjunta dins de l’aula.
Els alumnes d’educació infantil van realizar les activitats i tasques encomenades a nivel de gran-grup i individualment.
Tant els alumnes d’educació infantil com de cicle inicial, un cop tenien els seus articles acabats, anuncis, entreteniments etc… els deixaven en una carpeta perquè fossin els alumnes de cicle mitjà i cicle superior que en fessin la distribució, paginació i maquetació dins el diari.
Cada tarda, tots els alumnes de l’escola escrivien o dibuixaven al seu diari el què havien fet durant el dia. Aquesta activitat ens va permetre avaluar individualment a tots i cada un dels alumnes, a més a més de les observacions fetes pels mestres del treball cooperatiu dels alumnes.

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>