PROJECTE AIGUA A ESCOLA AURORA

IMG_20170612_151535 (Copiar)

Aquestes últimes setmanes a l’escola Aurora hem engegat el “Projecte  aigua”. Tot va començar quan l’alcalde del poble ens va visitar fent  la demanda de posar cartells informatius a les fonts del nostre municipi.

Seguidament els nens i nenes van aprofitar una bicicletada que ja estava prevista per fer l’itinerari de les fonts amb l’app wikilog. Després es van crear els diferents cartells informatius que ara es troben a l’impremta per passar-los a vinil. També es van encarregar els suports per plantar aquests cartells al ferrer del poble. Aquesta setmana quedaran plantats a les diferents fonts del municipi.

AQUI TENIU L’EXPLICACIÓ MÉS DETALLADA DELS ALUMNES QUE PARTICIPEN EN AQUEST PROJECTE

El dimecres 31 de Maig va vindre l’alcalde a proposar-nos que durant el mes de juny féssim un projecte relacionat amb les fonts de Sant Boi. Que féssim cartells, arregléssim els entorns de les fonts…

Vam fer una pluja d’idees per decidir com faríem el projecte.

Vam  proposar una ruta que volíem fer-la dijous a la bicicletada però al final vam fer-ne una altre. Quan vam acabar la bicicletada vam veure que l’havíem fet malament per tant en vam planejar una altre per que quedes més rodona i més ben feta. El dijous 8-6-17 vam fer una altre excursió per tota la ruta, però aquesta vegada la vam fer a peu. Al final aquesta va ser la ruta definitiva.

Vam fer 3 grups de treball:

• Un va comptar els km que hi ha de font a font.
  • Un altre va comptar els km que mesurava tot el recorregut.
  • I l’últim va comptar el temps de tot el recorregut i de font a font.

Vam fer dues bicicletades tant la primera com la segona i vam fer servir dos aplicacions que es deien:

Aquestes aplicacions servien per marcar tot el recorregut, comptar els km i el temps.

Vam fer 3 rutes:

• La inicial, que la vam fer a la primera sortida amb bicicleta.
  • Després amb grups vam decidir 3 rutes però no en vam fer cap d’elles.
  • La ruta final vam intentar que fos el mes rodona possible.

El dijous 1 de juny vam planificar la setmana del 6 al 9 de juny. Vam fer una graella amb la feina i qui la faria i quan la faria.

Vam fer 7 parelles i vam dissenyar els cartells que posarem a cada font.

A cada cartell hi vam posar una graella amb la descripció de cada font amb 3 idiomes: català, castellà i anglès.

Per  dissenyar els cartells vam fer les parelles i vam anar als ordinadors  vam entrar al Word i vam fer els cartells que estan compostos de:

• Títol
  • Graella
  • Foto
  • Informació
  • Codi QR

Al cartell volíem posar-hi dos codis QR un del mapa i un d’un joc QR. Al final no ho vam fer perquè no vam tenir temps però vam posar un codi QR que es el del mapa. I quan la gent vegi els cartells hauran d’agafar el mòbil i veuran el mapa al mòbil.

Els alumnes de Educació Infantil i cicle incial van marcar l’itinerari de les fonts