Manifest de La ZER en relació als fets que estan succeint aquests dies.

Benvolguts i benvolgudes,
En nom de la ZER Alt Lluçanès que inclou les escoles Aurora, Gafarró, Heurom i la Forja, ens adrecem a vosaltres per manifestar-vos que, des de les escoles estem vivint de manera intensa els fets que s’estan esdevenint a l’entorn sobre la vulneració de drets tan fonamentals com la llibertat d’expressió, el dret de reunió, el dret a la intimitat, entre altres. Valors fonamentals de qualsevol societat democràtica.
Com a institució, en el nostre Projecte Educatiu de ZER se’ns descriu com una escola Catalana i ens mantenim al costat d’un país democràtic, que vol manifestar-se al costat del respecte als valors democràtics i a les institucions catalanes, al costat del diàleg com a via per arribar a acords i al costat del dret fonamental d’autodeterminació.
En aquests dies, durant els quals estem vivint atacs al sistema democràtic i, alhora, es posa en dubte la participació dels ciutadans a través del vot, manifestem la nostra posició, entenent que sempre ha de prevaldre l’actitud del diàleg a través del Parlament de Catalunya.
Des de les escoles, ens comprometem a ser exemples de diàleg, a promoure i respectar les opinions dels alumnes, dels mestres i de les famílies i afavorir, sempre, actituds de Pau i de convivència.

Atentament.

ZER ALT LLUÇANÈS