Estem molt contents

A La Forja portem unes setmanes de somni. Aquest any hem participat a uns quants concursos i certàmens, sobretot els nens i nenes més grans de l’escola, i tenim la sort de poder-ne recollir algun fruit.

La primera sorpresa va venir quan ens van comunicar que l’Oleguer (4t), la Cristina (5è) i la Mariona (6è) s’havien classificat per la ronda final del Concurs de Matemàtiques Pangea. Això va suposar que tinguessin una jornada de Sant Jordi ben especial, ja que van haver d’anar a fer aquesta prova a Barcelona, a la Universitat Abat Oliba. D’entre els i les alumnes que van fer aquestes proves es triaven els 5 de millor puntuació de tot Espanya per a cada curs. Cap d’ells ha resultat ser un dels 5 millors classificats, però, igualment, són uns cracks i l’esforç i l’entusiasme que hi han posat ha valgut molt la pena.

Després d’aquest concurs, van venir les XXI Proves Cangur organitzades per la Societat Catalana de Matemàtiques. En aquesta ocasió només es podien presentar els i les alumnes de cicle superior i ho van fer l’Ona, la Cristina i la Mariona. Totes tres han quedat entre el 12% dels millors classificats. Una posició genial! Però encara vam tenir una alegria més. La Mariona ha obtingut una puntuació de 100 sobre 100 i això fa que ocupi el primer lloc empatada amb tres nens més. Un nou motiu per estar molt contentes i contents!

Si ja estàvem que no ens ho podíem ni creure, a finals de la setmana passada ens va arribar un correu que ens comunicava que el treball de poesia visual presentat per en Samir (4t) al premi Pissiganya de poesia, l’havia convertit en un dels tres finalistes.

Tot i que aquests premis ens agraden i ens motiven, hi ha hagut altres concursos en què, potser no hem obtingut un reconeixement públic, però també ens han ofert un premi molt important, el premi d’aprendre, de participar, de cooperar, d’esforçar-nos per donar el millor de nosaltres, de gaudir competint i d’aprendre a guanyar i a perdre. L’any vinent, hi tornarem! Ens hem ben engrescat!
Enhorabona a totes i tots!