CONSIDERACIONS SOBRE LA SISENA HORA

1. Si l’objectiu era oferir una hora més d’escola o millor de classe, està més que demostrat que uns resultats positius en els aprenentatges escolars no son una qüestió de més temps sinó en generar un veritable interès per aprendre.
  2. Recordem que en la sisena hora no es podem treballar aspectes curriculars, per això a vegades aquesta sisena hora és més motiu de dispersió.
  3. Els resultats globals dels aprenentatges no han millorat, ni a la ZER ni a la resta de Catalunya.
  4. Es fa difícil elaborar uns horaris que tinguin en compte els infants i els seus aprenentatges, ja que al tenir més hores de classe que els seus propis mestres (alumnat 30 hores setmanals, mestres 25 hores de permanència a l’aula)  fa  que hi hagi canvis constants de mestres que no afavoreixen gens el necessari plantejament globalitzador de l’escola.
  5. Això també comporta que s’hagin perdut mestres. ( per exemple, al implementar la sisena hora a infantil, 5 grups a tota la ZER per 5 hores setmanals, representen 25 hores que s’hi inverteixen sense haver rebut més plantilla, al contrari, cada curs hem patit retallades de mestres).
  6. En substitució a la sisena hora, com a mínim dos migdies a la setmana s’implantarà el SEP (Suport Escolar Personalitzat) . Mitjançant una proposta pedagògica, s’ofereix suport en petit grup a aquells alumnes que el necessiten. Aquest reforç ha d’aconseguir que tots els alumnes desenvolupin al màxim els seus aprenentatges bàsics i formatius. És un reforç flexible, temporal i preventiu que vol atendre els diversos ritmes d’aprenentatge dels alumnes, tant a alumnes que presenten mancances o retard d’ aprenentatge i a alumnes amb altes capacitats que necessiten una atenció singularitzada.
  7. Cal treballar per a què l’escola sigui un espai i un temps d’aprenentatge positiu per a tots.