- Si l’objectiu era oferir una hora més d’escola o millor de classe, està més que demostrat que uns resultats positius en els aprenentatges escolars no son una qüestió de més temps sinó en generar un veritable interès per aprendre.
- Recordem que en la sisena hora no es podem treballar aspectes curriculars, per això a vegades aquesta sisena hora és més motiu de dispersió.
- Els resultats globals dels aprenentatges no han millorat, ni a la ZER ni a la resta de Catalunya.
- Es fa difícil elaborar uns horaris que tinguin en compte els infants i els seus aprenentatges, ja que al tenir més hores de classe que els seus propis mestres (alumnat 30 hores setmanals, mestres 25 hores de permanència a l’aula) fa que hi hagi canvis constants de mestres que no afavoreixen gens el necessari plantejament globalitzador de l’escola.
- Això també comporta que s’hagin perdut mestres. ( per exemple, al implementar la sisena hora a infantil, 5 grups a tota la ZER per 5 hores setmanals, representen 25 hores que s’hi inverteixen sense haver rebut més plantilla, al contrari, cada curs hem patit retallades de mestres).
- En substitució a la sisena hora, com a mínim dos migdies a la setmana s’implantarà el SEP (Suport Escolar Personalitzat) . Mitjançant una proposta pedagògica, s’ofereix suport en petit grup a aquells alumnes que el necessiten. Aquest reforç ha d’aconseguir que tots els alumnes desenvolupin al màxim els seus aprenentatges bàsics i formatius. És un reforç flexible, temporal i preventiu que vol atendre els diversos ritmes d’aprenentatge dels alumnes, tant a alumnes que presenten mancances o retard d’ aprenentatge i a alumnes amb altes capacitats que necessiten una atenció singularitzada.
- Cal treballar per a què l’escola sigui un espai i un temps d’aprenentatge positiu per a tots.