Programes internacionals de mobilitat a França i al Québec (Canadà)

Les nostres alumnes de 4rt d’ESO Núria Lerones i Laia Mumbardó ja estan instal·lades des de fa uns dies a prop de Perpignan amb les seves correspondantes. La Laia (a Cabestany) i la Núria (Canet Plage) estan realitzant un intercanvi de 4 setmanes de durada a través del programa de Mobilitat Catalunya-Montpellier impulsat pel Departament d’Ensenyament. Ens consta que estan molt bé, vivint moltes aventures i millorant cada dia el seu nivell de francès. Al març rebrem a l’institut les seves correspondantes, la Julie i la Maïna, respectivament. Si voleu seguir-les i llegir el relat de les seves vivències, no us perdeu el magnífic blog que estan escrivint:

Catalunya – Montpellier, du sud au nord

La Laia i la Julie

La Núria i la Maïna

La Mariona Graupera, de 4rt d’ESO, també ha iniciat la seva aventura hivernal al Québec (Canadà), on s’ha retrobat amb la seva correspondante Élisabeth, després de la seva estada a Sant Esteve. La Mariona passarà 3 mesos aprenent francès (amb accent quebequès!), assistint a classes al Collège François De Laval, una de les construccions més antigues d’Amèrica del Nord, i adaptant-se a un nou mode de vida sovint a -10º de mitjana que segur que ajudarà a omplir les seves maletes d’experiències úniques i inoblidables. No us perdeu el blog que agafa com a relleu de l’Élisabeth:

Catalunya – Québec, aller-retour

Mariona i Élisabeth