Les alumnes d’economia aprenen tot jugant al Catan

Fa uns dies les alumnes d’Economia de 4t d’ESO van posar en pràctica els conceptes apresos en el primer tema del curs. La Júlia Bernadet ens explica en què consisteix el joc i alguns aspectes econòmics que hi ha relacionat:

En Primer lloc, l’objectiu del Catan i el de l’economia són semblants: Obtenir béns i serveis per satisfer necessitats. En aquest cas la nostra necessitat principal és aconseguir punts per guanyar la partida. Els béns, les coses materials i tangibles, es pot dir que són els pobles, les ciutats i els camins; mentre que un servei, podria ser, per exemple, el lladre que et facilita l’obtenció de matèries primeres a robar una carta.

D’alguna manera, segons les necessitats del joc també s’hi pot intuir l’estructura de la Piràmide de Maslow: El més bàsic són els pobles que et proporcionen habitatge i els camins que donen practicitat i seguretat. Finalment la carta de La Gran Ruta es pot considerar un reconeixement per haver construït un mínim de carreteres.

Si tu transformes un poble en una ciutat, obtens un benefici en forma de punts i a part hi ha els costos d’oportunitat: Depenent d’on situïs el poble pots guanyar llenya, però estaràs renunciant a aconseguir pedra.

Per acabar, els ports tenen un paper important en el joc, el del comerç, ja que et permeten intercanviar matèries primeres.