Intercanvis de francès

Les nostres alumnes de 4t, la Mili Ipharraguerre i la Mariana Conti, ens expliquen com han estat les seves experiències d’intercanvi lingüístic. L’objectiu d’aquestes estades és oferir als alumnes la possibilitat d’una immersió real en llengua francesa.

La Mariana va participar en el programa d’intercanvi Mobisudnord, organitzat entre el Departament d’Educació i les acadèmies franceses de Grenoble i Montpellier, mentre que l’estada de la Mili es va emmarcar en el programa d’intercanvi Catalunya-Québec. Ambdós programes han ofert la possibilitat a les nostres alumnes de viure en un entorn francòfon, practicar la llengua i conèixer de més a prop la seva cultura. Totes dues han valorat la seva experiència molt positivament!

La Mariana Conti va ser a Chamonix un mes, del 12 de gener fins al 7 de febrer, mentre que la seva parella d’intercanvi, l’Eloïse Dargent, va arribar al centre el 17 de febrer i, malauradament, només va poder gaudir de l’estada dues setmanes a causa del Covid-19. Així valora la Mariana la seva estada: “Per a mi aquest intercanvi ha estat molt divertit, he millorat molt el francès, sobretot la comprensió oral, tot i que només he estat un mes. M’ha servit per conèixer altres estils de vida, horaris, maneres de fer, llocs on viure, etc. El temps allà se’m va passar volant, m’hauria quedat més si hagués sigut possible!”

Per la seva banda, en el programa de mobilitat Catalunya-Quebec, la Corine Tremblay, companya de la Mili Ipharraguerre, va començar el curs amb nosaltres i va finalitzar la seva estada el 30 de novembre. La Mili va marxar cap al Québec l’11 de gener i va haver d’avançar el seu retorn un parell de setmanes, també a causa de les mesures preses davant la propagació del virus. Tot i així, la valoració que en fa és molt positiva: “He tingut la gran oportunitat de fer un intercanvi al Québec, que  m’ha permès aprendre i conèixer molts llocs, i persones noves. Primer va venir la meva correspondant, la Corine Tremblay. Va passar tres mesos a Catalunya, en els quals vam fer moltes activitats i ens vam fer molt bones amigues. Al gener, vaig marxar al Quebec amb moltes ganes de tornar a veure a la meva correspondant, i de conèixer Canada. Primer vaig haver d’adaptar-me al gran canvi en l’idioma, la cultura, les persones, i també a la temperatura, etc.. Quant més passava el temps, més em vaig acostumar a escoltar i parlar el francès. Vam passar la major part dels dies fent moltes activitats, i vaig aprendre molt sobre la forma de vida quebecoise. Tot i que no he pogut completar els tres mesos a Canada, a causa del coronavirus, segueixo estant molt agraïda d’haver fet aquest programa. He passat per moments i experiències inoblidables, i també he conegut a gent que sempre recordaré.”

Desitgem que altres alumnes de Can Record puguin gaudir d’aquestes oportunitats el proper curs!