Candela Osberger seleccionada per participar a l’edició 2022 del Programa Joves i Ciència

Aquest dilluns vam saber que la candidatura de Candela Osberger Serrano, alumna de 4t d’ESO, ha estat seleccionada per participar a l’edició 2022 del Programa Joves i Ciència de la Fundació Catalunya La Pedrera. Aquest programa, que té una durada de 3 anys, va adreçat a alumnes que a més a més de tenir un bon expedient acadèmic, tinguin una motivació especial per la ciència i la recerca, per tal de fomentar les seves vocacions i ajudar-los a endinsar-se en aquest món. Durant el primer any, els 50 joves científics i científiques seleccionats de tot Catalunya tenen l’oportunitat de participar en un projecte d’investigació científica. Durant el segon i tercer any, després d’haver escrit el seu propi article científic, podran fer estades de recerca als estius, tant a nivell nacional com internacional, de la mà d’investigadors i investigadores de primer nivell.

En el cas de la Candela, participarà en el projecte “De la fotosíntesi natural a l’artificial: a la recerca de nous combustibles”. Es tracta d’un projecte molt interessant per al futur del planeta i per al de totes i tots nosaltres ja que la crisi climàtica derivada de l’ús de combustibles fòssils i l’associat augment de les emissions de diòxid de carboni (CO2) fa cada vegada més urgent trobar combustibles sostenibles i renovables. Estudis fets amb anterioritat han demostrat que mitjançant la fotosíntesi artificial es pot obtenir combustible. La fotosíntesi artificial és un procés químic que té com a objectiu imitar les plantes i obtenir combustible a partir de la llum solar i l’aigua a través de  la reacció de separació de l’aigua, en la que obtenim hidrogen (H2) com a combustible, però l’eficiència del procés encara és baixa i cal trobar nous materials per dur-lo a terme i precisament, aquest és l’objectiu principal que intentarà assolir l’equip investigador al qual s’unirà la Candela. Molta sort i encerts!

1. JOSEP AGUSTÍ BERGA

Endavant Candela…!!!
    Sou el futur immediat de l’humanitat.
    De vosaltres en depèn la evolució del canvi climàtic i la regeneració de la natura, tant malmesa per la incompetència tècnico-científica la inconsciència dels poders polítics i la cobdícia dels poders fàctics.
    Moltíssima sort…!!! 👏👏👏