Un nou equipament per l’aula de visual i plàstica

Els alumnes de la optativa de VIP de 4rt hem estrenat un tòrcul, amb el qual hem pogut practicar l’art el gravat.

Un tòrcul és una premsa utilitzada per a l’estampació de gravats. L’ús més freqüent és el gravat calcogràfic encara que es pot utilitzar en el linogravat o la xilografia. Funciona amb dos corrons de metall cilíndrics, un superior i l’altre inferior. Accionant un volant que té aspecte de timó, els corrons giren sobre el seu propi eix i desplacen una platina. L’alta pressió comporta que la tinta traspassi de la matriu al paper realitzant-se una impressió anomenada estampa.

Cadascú de nosaltres hem fet una matriu amb un dibuix que tenia com a tema de fons el nostre pas per l’institut. Després n’hem escollit un i n’hem fet un tiratge de 65 còpies que repartirem entre els alumnes el dia de la festa de graduació. Ens han quedat uns gravats genials i perfectes!

Cèlia Solà i Anna Teixidor