Intercanvi 2018

Aquest curs, els alumnes de tercer d’ESO de l’Institut de Caldes de Malavella estem vivint una experiència inoblidable i molt emotiva. Es tracta d’un intercanvi amb uns alumnes d’una escola de Polònia.

Quan els mestres ens van comunicar aquesta notícia ens en vam alegrar molt i tots els que vam voler vam decidir formar-ne part. Sabíem que seria, possiblement, una cosa única i que gaudiríem com mai ho hem fet. Així doncs, després de rebre la notícia vam haver d’esperar aproximadament cinc mesos per rebre’ls.

Dos dies abans que arribessin, vam organitzar-nos per grups i vam preparar les sortides que es realitzarien els dies següents.

Els polonesos i les poloneses van arribar el dimecres 4 d’abril, a les 11:30 de la nit i van marxar el dimecres 11 d’abril.

Tots els alumnes caldencs vam esperar-los a l’entrada de l’institut. Recordem aquest moment com un dels moments més emocionants de la seva estada. Els vam rebre amb els braços oberts i tots ens en vam alegrar moltíssim! Després d’això, tothom va anar cap a casa perquè era molt tard i ens vam retrobar l’endemà.

Durant la seva estada aquí vam visitar tots els llocs que prèviament havien estat preparats pels diferents grups i vam aprendre molt. Vam visitar Caldes de Malavella, Girona, Tossa i Lloret i, finalment, Barcelona.

Tots els dies vam tenir temps lliure i això, sumat a les quedades diàries al parc, va fer que ens coneguéssim molt més i que forméssim unes grans amistats.

Una de les coses importants a comentar és com et sents amb algú desconegut a casa teva. Al principi potser era una mica incòmode però per a nosaltres no va ser així, vam estar còmodes amb la nostra parella i vam passar-nos-ho pipa!

El comiat va ser una de les coses més dures i un dels moments més sensibles i emotius per a tothom. L’últim dia vam fer tallers al polivalent de Caldes i vam dinar tots plegats. Vam cantar una cançó per acomiadar-nos i seguidament tothom va marxar a casa seva a fer les maletes. Al cap d’una hora ens vam tornar a retrobar al parc del costat de l’institut, on tants moments havíem passat junts. A l’hora de marxar, molta gent estava plorant i abraçant a aquells a qui  més trobarien a faltar, amb qui més contacte i amistat havien tingut i a qui més havien estimat.

En resum, els alumnes de tercer estem molt contents amb aquesta experiència i els trobem moltíssim a faltar, per això hem seguit parlant amb ells dia sí dia també. Ens anima a seguir endavant saber que al cap d’un període de temps ens tornarem a veure i ens els estimem moltíssim.

Paula Arana i Jordina Mir

Els alumnes de Caldes viatjaran  a Crakòvia del 14 al 21 de juny .