Intercanvi a Polònia

Del 10 al 17 de març,  amb 11  alumnes de 4t d’ESO vam viatjar a Cracòvia (Polònia) en un intercanvi.

Va ser una setmana molt intensa. Vàrem fer moltes activitats amb els alumnes polonesos tant culturals com lúdiques. Vàrem visitar la ciutat de Cracòvia,  la Basílica de Santa Maria, el castell de Wawel, el Kazimier (barri jueu) . També vàrem visitar el camp de concentració d’Auschwitz, el búnquer de Nova Juta, el castell Ogrodzieniec i  la reserva natural on hi ha la Bat Cave.

Pels alumnes va ser una gran experiència. Aquestes són algunes de les seves opinions:

«Anar a Polònia d’intercanvi ha sigut de les millors experiències que he viscut. Al principi vaig pensar que no aguantaria tants dies fora de casa i amb gent que no coneixo… vaig tenir la gran sort que la família era molt acollidora i molt amable, em van tractar com un més de la família. … D’altra banda, el meu anglès ha millorat gràcies a haver de parlar-lo cada dia…. Aquest intercanvi també m’ha servit per veure món i per conèixer els costums d’un altre país. Sens dubte repetiria.»  (Àlex)

“Allà els àpats els fan més aviat que aquí, jo esmorzava a les 7 h aprox, dinava cap a les 13 h i sopava cap a les 20 h… Acostumen a menjar sopes o patata. A  taula no bevien aigua natural sinó que tenien una màquina per posar-hi gas (aigua amb gas). Els agraden molt les coses dolces i àcides (salses, refrescos…)… A diferència d’aquí, allà vesteixen amb xandall o texans amples i de la part de dalt amb capes (anorac, jaqueta i samarreta), ja que hi ha molta diferència de temperatura entre l’exterior i l’interior.” (Berta)

«El que més em va agradar de Polònia va ser visitar el camp d’Auschwitz, perquè era molt impactant veure els llocs on havien mort els presoners. Allà vam veure les diferents sales com els crematoris o la sala de gas, i també objectes que havien requisat de la gent, com sabates, metalls, o fins i tot cabell. «(Martí)

«Personalment m’ha agradat molt poder participar en aquest intercanvi, ha sigut una experiència inoblidable… No oblidaré mai com de bé em vaig portar amb tothom que vaig conèixer i una anècdota que no esborraré és que allà vaig lligar com mai.»(Berta)

«M’ha agradat moltíssim aquest viatge, ha sigut interessant aprendre la cultura, i visitar un altre país, personalment he tingut sort i la família que em va acollir eren molt bona gent. Ho tornaria a repetir, sens dubte». (Dídac)

Galeria d'imatges
Galeria imatges 2