Som prehistòrics

Dins l’àmbit curricular de ciències socials, a 1r d’ESO, l’alumnat s’introdueix en el modus vivendi prehistòric. Enguany, el 6 d’abril, els monitors i monitores de la casa de colònies de Ca N’Olivé de Pontós han vingut a l’institut per fer-nos una sèrie d’activitats que permeten a l’alumnat fer un exercici d’empatia històrica i convertir-se en éssers humans prehistòrics per un dia.

D’aquesta manera han après a construir-se les seves pròpies eines tallants amb còdols (ganivets, destrals…), en el taller fem un chooping tool. I també han après tècniques de cacera prehistòrica i com fer foc amb elements naturals, entre d’altres tècniques. Podeu prémer damunt la imatge inferior per trobar-hi imatges de la implicació de l’alumnat en l’activitat.

I així, els nostres joves han viscut un dia diferent a l’institut, havent pogut sortir de l’aula i experimentar amb tècniques que per nosaltres no són gens habituals però que, en canvi, havien estat d’allò més comunes per la humanitat fa milers d’anys.

Aprofitem l’avinentesa per agrair a l’Ajuntament de Lliçà la seva predisposició i col·laboració en prestar-nos el pàrquing municipal que hi ha al costat de l’institut per poder portar a terme tota l’activitat.