Cercant una vida digna

El primer trimestre d’aquest curs 2023-2024, des de la matèria de Vincles hem treballat amb l’alumnat de tercer de l’ESO el tema de les persones refugiades. L’objectiu ha estat prendre consciència de la situació present de les persones refugiades, obligades a abandonar les seves llars per sobreviure i potenciar la consciència col·lectiva a través de l’elaboració d’un mural. L’alumnat ha estat implicat des del primer esbós fins a l’última pinzellada d’una obra creativa i col·lectiva.

L’Activitat va estar dinamitzada per l’artista Mireia Pujol, que gràcies a la seva professionalitat es va poder portar a terme un Mural en una de les parets del Kaliu i que tota la comunitat de Lliçà de Vall pot veure.

El procés de creació va combinar convivència, art i relacions amb la comunitat i ens ha ensenyat, entre d’altres coses,  a pensar en una campanya de sensibilització, utilitzant els recursos dels llenguatges artístics de la pintura mural i la comunicació audiovisual i gràfica; a promoure la iniciativa, la imaginació i la creativitat; i també, ens ha ensenyat a respectar les formes de pensament i expressió dels altres.

A continuació podeu veure més imatges de les diferents fases del procés de creació.