Avui, 20 de juny, hem celebrat l’acció solidària Loco Festival amb ACNUR al nostre institut. El Loco Festival és un projecte educatiu, impulsat pel comitè espanyol de l’ACNUR, destinat a promoure l’educació solidària i la interculturalitat per a empoderar els joves si les joves sobre la situació de les persones refugiades i la importància d’implicar-se activament en la defensa dels Drets Humans.
Al llarg del curs i des de la matèria de Vincles amb l’entorn, els diferents cursos de l’ESO han treballat la situació de les persones refugiades a causa de les guerres, la fam i les injustícies socials, s’han fet murals gegants, com el que podeu veure a la façana posterior del Kaliu, cartells i pòsters explicatius i hem fet el visionat de pel·lícules i documentals sobre el tema.
Avui hem culminat el projecte amb la venda de productes que ens ha proporcionat la mateixa ACNUR com braçalets, samarretes i bosses de tela i amb punts de llibre elaborats per l’alumnat de 1r d’ESO. En total hem recollit 150€ que aniran destinats directament a ACNUR per a projectes solidaris.
A més a més de les paradetes solidàries, l’alumnat de 2n d’ESO ha realitzat una performance artística al pati de l’institut que simbolitzava el drama de les pasteres al Mediterrani.
Podeu veure imatges de les activitats relacionades amb el Loco Festival clicant sobre la foto o seguint aquest enllaç: Àlbum de fotos Loco Festival El Vern 2024



