Temps de familiarització…

Els vostres fills i filles comencen l’escola! És un temps que pot ser més portable o més dur, més llarg o més curt, però sabem que és un procés que comporta tot un seguit de sentiments i emocions.

Es poden donar canvis en la son, pot ser que es despertin més a la nit quan ja dormien bé. També és possible que hi hagi trastorns en l’alimentació, menjant una mica menys. I que plorin quan els deixeu amb familiars o cangurs, amb els que sempre s’havien quedat bé, no us voldran perdre de vista!

Per a molts de vosaltres deixar la vostra criatura a l’escola bressol per primera vegada pot generar molts dubtes. Acceptar la separació del fill/filla pot comportar diferents  emocions, tristesa, nerviosisme, desconfiança o angoixes per la incertesa de saber si plorarà, si s’adaptarà a l’escola, si s’enyorarà, o si en tindran prou cura.

L’infant necessita temps per entendre la nova situació, per acceptar que un altre adult en tingui cura. Necessita temps per entendre que es troba en un espai diferent, amb d’altres costums, i en un context on hi ha altres infants amb qui haurà de conviure i “compartir” materials i l’atenció de l’adult.

Per nosaltres, les educadores, pot semblar més fàcil, però també és un procés , família i escola iniciem una relació i a tots ens cal familiaritzar-nos. Necessitem un temps per conèixer la vostra manera de fer i crear un vincle d’afecte i confiança amb l’infant  i, aconseguir que cadascun d’ells es senti com a casa. L’infant estarà familiariatzat quan es mostri tranquil i relaxat a l’escola.

No podem posar temps a aquest procés, cada infant és diferent i necessita el seu temps. És per això, que des de la nostra experiència us volem donar  quatre consells per si us poden ajudar:

• Anar acomodant els ritmes de son, hàbits d’alimentació i petites rutines.
  • Fer una entrada progressiva. Que vagi augmentant poc a poc l’estona que està a l’escola, perquè es vagi acostumant.
  • Fer un acomiadament breu i afectuós, deixant- li clar que el deixes i tornaràs a recollir-lo . També  s’ha d’evitar marxar d’amagat.
  • Per tal d’entrar a l’escola bressol de manera relaxada és important anar-hi amb temps i sense presses.
  • És important acompanyar l’infant fins a la seva estança.
  • Si l’infant plora, s’ha de mantenir la calma per tal de no encomanar-li cap tipus d’angoixa.
  • Recordar que el procés no és sempre constant, que hi pot haver alts i baixos

Tot passarà i donarà pas a la que serà la seva nova quotidianitat, plena de noves sensacions i vivències. Dit això, només desitjar-vos a tots i a totes que passeu aquest procés el millor possible i que no dubteu a expressar els vostres dubtes i sentiments . Us demanem plena confiança!

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *