Història

L’Escola Bressol Municipal de Vilassar de Dalt, CAN ROURA, és un servei públic municipal, adreçat primordialment a les famílies residents al municipi amb infants de fins a 3 anys, per tal de prestar-los serveis d’educació integral en aquesta etapa d’edat.

L’educació integral dels infants constitueix una obligació ineludible de la societat moderna, i en particular dels poders públics, sobretot del graó més proper als ciutadans, com és el municipal.

Però, fem història. La “Guarderia” es posa en marxa per resoldre el problema que tenien les famílies amb els nens/es petits/es, en un poble on la majoria de les dones treballava a la fàbrica. L’Ajuntament de Vilassar de Dalt, de comú acord amb empresaris i usuaris del poble es van decidir a tirar endavant la guarderia municipal ja l’any 1.943 al carrer Salvador Riera, 18, va ser la segona de Catalunya, i ha prestat aquest servei de forma continuada des d’aquella data, amb les adaptacions reglamentàries i funcionals que el pas del temps ha recomanat. El servei es prestava a través de l’Ajuntament i es gestionava com un organisme local autònom, amb caràcter purament assistencial.

Al 1957, es trasllada a la Baixada de les Monges, en un edifici nou, un equipament municipal que s’originà arrel de la construcció dels pisos de la Mare de Déu de Montserrat a la finca de Can Nirell.

Al 1985 la “guarderia” presta el seu servei a través de la Fundació Pública Municipal Guarderia Infantil, creada per acord del Ple de l’Ajuntament de Vilassar de Dalt del 18 d’octubre d’aquest any, sota la gestió de Patronat Municipal, on hi són representats els diferents estaments: Ajuntament, amb l’Alcalde com a president i dos regidors (generalment, el regidor d’Ensenyament i el de Sanitat); l’Escola, amb la representació de la directora, amb veu però sense vot i, dues educadores; Pares, amb dos representants.

Amb l’entrada en funcionament de la LOGSE deixem de ser “la Guarderia” i, entenem que la Llar d’Infants, a partir d’ara Escola Bressol, té una funció educativa, hem d’atendre les  necessitats dels infants, si bé són prioritàries les d’ordre biològic, psicològic i afectiu, també s’han de considerar les intel·lectuals, lúdiques i socials. I, posar els mitjans necessaris per contribuir al desenvolupament de les seves capacitats evolutives.

La necessitat del servei i la llarga trajectòria de l’Ajuntament de Vilassar de Dalt en la seva prestació justifiquen plenament, des del punt de vista social i educatiu, el manteniment d’una Escola d’Educació Infantil de primer cicle, per tal d’oferir a les famílies un servei públic.

Veient les necessitats creixents del municipi, i conscients de la importància que té una educació adequada en els primers anys de vida de l’infant, es va crear una nova escola, CAN ROURA, inaugurada el gener del 2003. És una escola de nova creació, pensada i adaptada a les necessitats dels més petits.

Així doncs tanca l’escola que havia estat en funcionament durant més de quaranta anys. Però això no dura gaire ja que, el curs 2004-2005  reobre les seves portes per donar cabuda a tots els infants que han sol·licitat plaça a l’Escola Bressol.

Al juliol de 2012  degut al descens de matricula des de fa dos cursos i, veient que tots els infants que sol·liciten plaça caben a l’Escola Bressol Can Roura, es decideix tancar  la llar de N. Sra. de Montserrat. Sembla que aquesta vegada definitivament.

El servei municipal d’Escola Bressol es presta en règim de lliure concurrència i sota la fórmula de gestió directa, per la mateixa organització de l’Ajuntament. Des del punt de vista organitzatiu, el servei dependrà directament de la Regidoria d’Educació.