CAIXES NIU

Seguint amb el nostre projecte d’Escoles Verdes i les diferents accions per millorar i cuidar del nostre entorn volem compartir una nova iniciativa:

LES CAIXES NIU A L’ESCOLA

Hi ha força ocells que fan niu a dins dels forats i les escletxes que es formen als troncs vells d’alguns arbres com les alzines, els ametllers, les oliveres, els garrofers, els pollancres, etc.

Malauradament, cada cop n’hi ha menys, d’aquest arbres vells i, en canvi, cada cop hi ha més pi blanc que és, justament, una espècie que no n’ofereix gaires, de forats per fer el niu.

Per mirar de solucionar, almenys en part aquest problema evident d’habitatge, podem proporcionar als ocells troncs foradats artificials, o dit d’una altra manera, hi podem instal·lar caixes niu.

Al marge del benefici obvi que aquesta activitat comporta per als ocells, que en molts casos són insectívors i, per tant, estan protegits, també és una molt bona proposta per sensibilitzar als infants en la seva conservació.

Durant les darreres setmanes hem convidat a totes les famílies de l’escola a poder ajudar-nos a la confecció d’aquestes cases per a ocells i la resposta ha estat fantàstica.

Gràcies, famílies