Escoles Verdes

Aquest projecte pretén incorporar l’educació per a la sostenibilitat a la filosofia pedagògica de l’escola i agafa com a model el Document marc d’Escoles Verdes per a la seva elaboració.

Educar per a la sostenibilitat implica inventar solucions, arribar a acords i actuar tant en l’àmbit individual com en el col·lectiu. I adonar-nos que una escola ben integrada en el seu entorn pot ser un dels motors d’aquesta acció col·lectiva, d’aquest canvi.

Suma’t a la “Let’s Clean Up Europe”

És una acció comuna a tot Europa per conscienciar sobre la quantitat de residus que llencem de forma incontrolada a la natura i promoure accions de sensibilització a través de la recollida d’aquests residus abocats il·legalment als boscos, platges, marges de rius, etc.

Amb la col·laboració de l’Ajuntament de Cervelló, l’escola bressol es suma a aquesta iniciativa organitzant una jornada de neteja.

La sortida va ser organitzada el passat 6 de maig del 2022 i vam netejar una de les rutes habituals (trajecte aproximat 3.25km)

Com ja sabeu, les sortides amb els infants de l’escola als espais naturals més propers són diàries i és per això que creiem que pot ser molt significatiu que els familiars es sumin a aquesta proposta.

OLI CLAKI

Aquest curs 2021-2022, donant continuïtat al projecte d’escoles Verdes, iniciem una nova acció: La recollida d’oli OLI CLAKI

Un sistema de reciclatge amb 12 anys d’experiència on escoles, instituts, centres cívics, etc. col·laboren com a centres de recollida de l’oli usat amb l’objectiu d’innovar, millorar el sistema i apropar-lo cada vegada a més gent, creant així una societat més conscient i establint les bases per una mentalitat mediambiental futura.

Tornem a engegar “Apilo 2022”

Necessitem que t’encarreguis de recollir i portar totes les piles, bateries i acumuladors esgotats perquè es reciclin correctament.

4 Consells per un Nadal Sostenible:

– Fem decoració nadalenca amb elements naturals i mate-rials reutilitzables aprofitant i creant un bon moment per crear-los en família.
– Reduïm el consum de materials plàstics a les festes familiars
– Emboliquem regals amb papers reciclats d’una forma original i sostenible.
– Fem un consum responsable dels aliments i recursos na-turals als dinars nadalencs.

RECORDA: Som Escola Verda!

* Les ampolles de plàstic les llençem fora de les escombraries
* Separem el menjar del paper i els altres residus
* Reciclem a l’escola les teves piles
* No utilitzem bosses, gots o utensilis de plàstic
* Fem compostatge amb els infants
* Apropem als infants al seu entorndes del respecte per la natura

Avui, 26 de gener del 2021 se celebra el Dia Mundial de l’Educació Ambiental amb el propòsit de conscienciar la ciutadania perquè conservi i protegeixi el medi ambient amb la realització d’accions i activitats.

La proposta té com a objectiu “que la població mundial prengui consciència del medi ambient i s’interessi per ell i pels problemes relacionats,i que compti amb els coneixements, les actituds, les aptituds, la motivació i el desig necessaris per treballar individualment i col·lectivament en la recerca de solucions als problemes actuals i per prevenir els que puguin aparèixer d’ara endavant.”

Apropar als infants al seu entorn natural amb l’intenció d’aconseguir sensibilitzar-los amb l’entorn, amb el consum responsable de materials i recursos, com també dquirir hàbits basats en l’educació per per la sostenibilitat i respecte del nostre planeta.

L’hort de l’escola: Un espai de relació amb l’entorn, on poder establir els primers lligams entre infant & Natura.

Dins del projecte d’Escoles Verdes que vam començar a dinamitzar el curs passat, hem començat a formar part del conconcurs APILO XXI, organitzat per l’agencia de residus de Catalunya, amb l’objectiu de reciclar el màxim nombre possible de bateries i piles.

Ens propossem entre tots poder incrementar la recollida de piles de forma significativa, millorant el reciclatge en el nostre centre i així concienciar a tota la comunitat sobre la importància de l’entorn i la cura d’aquest.

Al centre disposem de petits contenidors individuals per família per poder emmagatzemar les piles que no funcionen i portar-les al centre, d’aquesta forma entre tots podem contribuir en el manteniment d’un entorn més sostenible.

Aquest curs 2020-2021 l’escola ha rebut el Distintiu d’Escola Verda!!

Un reconeixement que otorga el Departament d’Educació a aquelles escoles que volen innovar, incloure, avançar, sistematitzar i organitzar accions educatives que tinguin la finalitat d’afrontar, des de l’educació, els nous reptes i valors de la sostenibilitat.

A partir d’aquest moment, l’escola formarà part del Programa d’Escoles Verdes de la Generalitat de Catalunya, participant, col·laborant i treballant per una escola més sostenible.

Per tal de poder compartir les accions educatives que s’estan portant a terme, afegirem una nova pàgina amb aquest apartat.