Espai de Migdia

L’escola Bressol compta amb cuina própia i amb el distintiu de cuina catalana. La Marca Cuina Catalana és un segell que garanteix que els menús tenen un elevat nombre de plats de cuina catalana tradicional i actual, amb receptes del patrimoni culinari català. També premia que s’utilitzen el màxim de productes de proximitat i de temporada en l’elaboració dels plats, fet que contribueix a la preservació dels productes autòctons.

L’escola compta amb una empresa de nutrició “Think’eat”, que s’encarrega de confeccionar els menús mensuals i orientar a les famílies en l’alimentació dels més petits, seguint sempre les recomanacions del Departament de Salut.

Des que iniciem l’hàbit del dinar com una quotidianitat dintre de l’estada a l’escola, la presentació i ambientació de l’hora de l’àpat és un moment acurat. Procurem la participació activa dels infants des de ben petits, en tot allò que envolta l’estona del menjar. La presentació de l’hora de l’àpat és molt important per a nosaltres. D’una banda tenim cura què presentem als infants i d’altra banda de com ho presentem.

L’hora de dormir entra dins l’espai horari del servei de menjador, i s’articula amb el mateix personal. Cada grup dorm a la mateixa estança, al seu llitet, on els propis infants gatejant o caminant poden entrar i sortir autònomament sense la dependència de l’adult. El despertar es fa de forma natural, segons les necessitats de cada infant i per tant, proposem jocs tranquils als primers que es desperten (contes, encaixos,…), per a aprendre a respectar els infants que encara dormen.

L’horari de migdia és de 12.00 a 15.00 h, i correspon a l’estona de dinar i descans dels nens i nenes que es queden a l’escola.

Cal avisar l’escola abans de les 10h si un infant que utilitza el servei de menjador de manera fixa no es queda a dinar.

El dia que l’infant es quedi al menjador de manera esporàdica, també cal avisar abans de les 10h.

Si un dia cal fer règim, s’ha d’avisar a la mestra abans de les 10h, en el cas que l’infant hagi de fer aquesta dieta durant més de dos dies, serà necessari aportar un document del metge especificant el tipus de dieta i la durada de la mateixa.