JORNADES DE TREBALL COOPERATIU ENTRE CICLES

Per segon any consecutiu, l’alumnat de segon curs de CFGM de Sistemes Microinformàtics i Xarxes i d’Activitats Comercials han dut a terme dues sessions de treball cooperatiu en la que han pogut compartir els seus treballs de síntesi.

L’objectiu d’aquestes jornades és la de cooperar i analitzar junts les idees de negoci per tal de portar a terme uns treballs més complerts i desenvolupats des de la vessant informàtica i comercial.

Durant la primera sessió, l’alumnat de segon d’SMX ha presentat l’evolució dels seus projectes de síntesi als companys/es d’Activitats Comercials i a la darrera sessió ha estat l’alumnat d’Activitats Comercials que ha fet les exposicions dels seus projectes als companys/es d’SMX.

Han estat unes trobades molt enriquidores que han servit també per compartir dues metodologies diferents de treballar un projecte:

• Scrum és un mètode per treballar en equip a partir d’interaccions o també anomenats Sprints. És una metodologia àgil, l’objectiu de la qual és controlar i planificar projectes amb un gran volum de canvis d’última hora, on el grau d’incertesa és elevat. Es pot planificar per setmanes i en funció d’això, es prioritzen i planifiquen activitats en les que intervindran els propis recursos en el següent Sprint.
  • L’aprenentatge basat en projectes (ABP) és un mètode de treball globalitzador que pretén donar el protagonisme a l’alumnat fent-lo responsable del seu propi aprenentatge i construint els seus esquemes de coneixement amb les seves experiències educatives anteriors. Aquesta manera de treballar dóna la oportunitat d’escollir fer el projecte adaptant-se als seus interessos obtenint així un aprenentatge significatiu.

Hem pogut gaudir d’unes presentacions i exposicions molt ben fetes i, una vegada més, les jornades han estat un èxit.

Moltes felicitats a tots i totes!