Aquest curs apostem per la plataforma Alexia que serà, juntament amb el correu corporatiu, la via de comunicació principal amb les famílies. Amb Alexia podrem fer el seguiment d’absències i comentaris de l’alumnat, publicarem els butlletins de notes, es rebran totes les comunicacions del centre…
Per poder entrar a la plataforma cal seguir els següents passos:
- Cal tenir activat el correu corporatiu de l’institut: Totes les famílies disposen d’un correu electrònic per a cada fill matriculat del centre. L’adreça segueix el format nom.cognom.familia@instorrasibages.cat. A les reunions de tutoria d’inici de curs es van donar les adreces i contrasenyes personalment: en cas que no la tinguin encara, posin-se en contacte amb el tutor o tutora per tal de venir a recollir-la (no es pot entregar aquesta contrasenya a l’alumnat). Per entrar al correu s’ha de fer des de la pàgina de Gmail, escrivint l’adreça completa i la contrasenya inicial. Un cop s’ha entrat, es demana automàticament que es canviï i es posi la que cada persona vulgui.
- Es rebrà la invitació a Alexia al correu de l’institut. El dia 22 es van enviar les invitacions per activar el compte d’Alexia. Al correu hi ha l’usuari i la contrasenya i un enllaç per entrar-hi. La contrasenya ha de tenir obligatòriament 8 lletres com a mínim, una ha de ser una majúscula i una ha de ser un número o un signe. També caldrà canviar la contrasenya i escriure una pregunta secreta d’activació. La pàgina web d’Alexia de cada institut és diferent. A la nostra pàgina web hem posat dos enllaços: un a la barra lateral de l’esquerra i l’altre als enllaços directes de la capçalera (a dalt, a la dreta).
- APP per a mòbil i tauletes: Poden descarregar-se l’aplicació ALEXIA FAMILIA a la botiga d’aplicacions d’Android i IOS. Per entrar a l’aplicació, caldrà escriure el nom d’usuari, la contrasenya i el codi de centre que és l63y (la primera lletra és una ela en minúscula).
Cal tenir en compte que:
a) No s’ha de confondre el compte de correu amb el compte d’Alexia.
b) En cas de tenir més d’un fill a l’institut, cada usuari (pare/mare/tutor) pot entrar des del mateix compte a la informació de tots els fills matriculats al centre. En cas que hi hagi més d’un compte d’Alexia per fill o filla, feu-nos-ho saber i ho solucionarem per tal fer més simple i còmode l’accés a la plataforma.
c) Si es posa una contrasenya errònia més de dos cops, Alexia bloqueja el compte durant uns 15 minuts. En aquest cas, només cal esperar per tornar-ho a intentar o per recuperar la contrasenya amb la pregunta secreta.
d) És possible que només un dels progenitors tingui compte d’usuari d’Alexia: això és perquè només n’apareix un a l’expedient. Per tal de demanar-ne un altre, posin-se en contacte amb coordinacioactivitats@instorrasibages.cat.