Prova externa

Per obtenir el Diplôme du Baccalauréat s’han de complir dues condicions:

• Estar en condicions d’obtenir el títol de Batxillerat (superar totes les matèries de 1r i 2n de Batxillerat).
  • Superar la prova externa establerta sobre les matèries específiques del currículm mixt corresponents al segon curs de Batxillerat.

Aquesta prova externa es convoca al final del 2n curs de Batxillerat i és única per a tot l’alumnat del programa. Els exàmens s’han de realitzar íntegrament en llengua francesa i són avaluats per un tribunal extern al centre, al qual poden incorporar-se, si ho desitgen, observadors francesos.

Prova de Llengua i literatura franceses (escrit i oral)

1. Exercici escrit

La prova es divideix en dues parts de dues hores de durada cadascuna.

• A la primera part, l’alumne ha de respondre breument unes qüestions i redactar una exposició, de 250 paraules com a màxim, sobre un text proposat.
  • La segona part consisteix en l’elaboració d’un assais, de 300 paraules com a màxim, sobre un dels temes d’estudi del programa de literatura.

2. Exercici oral

La prova consta de dues parts i té una durada de 40 minuts.

• A la primera part, de 20 minuts, l’aumne ha de preparar un tema a partir d’un text i/o document gràfic proposat, en relació als continguts treballats al 2n curs de Batxillerat.
  • A la segona part, de 20 minuts, s’avalua la comprensió i l’expressió oral, tant individualment com en interacció, a partir del document proposat.

Per a cada exercici es proposen dues opcions diferents entre les quals cada estudiant n’haurà de triar una.

Prova d’Història d’Espanya i de França (escrita)

La prova externa d’Història d’Espanya i de França consta d’un exercici escrit sobre la Història des de mitjans del segle XIX fins als nostres dies, dividit en dues parts de dues hores de durada cadascuna.

• La primera part consisteix en la realització d’un comentari guiat sobre un text i/o un document gràfic.
  • La segona part consisteix en el desenvolupament d’un tema relacionat amb el currículum integrat que s’ha estudiat a 2n de Batxillerat.

Per a cada part es proposen dues opcions diferents entre les quals cada estudiants n’hauran de triar una.