Accés a la universitat

L’alumnat amb la doble titulació tenen l’avantatge de poder accedir a les universitats espanyoles fent servir el seu títol de Batxillerat o el Diplôme du Baccalauréat.

Tanmateix, també poden accedir a la universitat francesa en les mateixes condicions que un estudiant procedent del sistema educatiu francès (amb el Diplôme du Baccalauréat) o de l’espanyol (amb el títol de Batxillerat), i poden acollidr-se als beneficis que el sistema francès concedeix als aspirants que hagin cursat estudis bilingües

Accés a les universitats espanyoles

L’alumnat de Batxibac que hagin superat la prova externa i vulguin accedir a la universitat espanyola mitjançant el títol de Batxillerat podran realitzar les proves PAU amb la resta dels seus companys, però no necessiten fer les proves d’Història d’Espanya i la de Primera llengua estrangera. Si ho desitgen, aquestes matèries seran qualificades amb la nota que van obtenir a les proves externes d’Història d’Espanya i França i Llengua i literatura franceses.

A més, els estudiants que desitgin millorar la seva nota d’admissió podran examinar-se, com a mínim, de dues matèries d’opció del bloc d’assignatures troncals de 2n de Batxillerat, o d’una llengua estrangera diferent de la cursada com a troncal.

L’alumnat de Batxibac que ho desitgi pot accedir directament a la universitat mitjançant el Diplôme du Baccalauréat, com qualsevol estudiant procedent del sistema educatiu francès. En aquest cas, la seva nota d’accés serà la del seu Diplôme, que es calcula així: nota mitjana de les seves qualificacions de Batxillerat (70%) + nota obtinguda en la prova externa (30%).

Per millorar la seva nota d’admissió, aquests estudiants poden requerir que la universitat tingui en compte les qualificacions obtingudes en les proves que haguéssin realitzat com a part de les proves de selectivitat (PAU). Poden, per tant, examinar-se de, com a mínim, dues matèries d’opció al bloc d’assignatures troncals de 2n curs, o d’una segona llengua estrangera diferent de la cursada com a troncal.

Accés a les universitats franceses

L’Espai Campus France Espanya està dirigit a tots els estudiants espanyols o estrangers residenta a Espanya interessats en una estada d’estudis a França:

• Alumnes d’ESO i Batxillerat que vulguin començar els seus estudis a frança després d’haver superat el Batxillerat i les proves d’accés a la universitat.
  • Estudiants de Grau o Postgrau que desitgen continuar els seus estudis a França

Proporciona a més informació d’interès, com ara:

• Cursos de francès
  • Feines o períodes de pràctiques
  • Consells personalitzats, en francès i en espanyol
  • Conferències externes en universitats, en instituts espanyols i francesos d’Espanya o en fires

Preguntes i respostes Dossier Parcoursoup 2020