Posada en marxa de la plataforma ALEXIA

Aquest curs apostem per la plataforma Alexia que serà, juntament amb el correu corporatiu, la via de comunicació principal amb les famílies. Amb Alexia podrem fer el seguiment d’absències i comentaris de l’alumnat, publicarem els butlletins de notes, es rebran totes les comunicacions del centre…

Per poder entrar a la plataforma cal seguir els següents passos:

1. Cal tenir activat el correu corporatiu de l’institut: Totes les famílies disposen d’un correu electrònic per a cada fill matriculat del centre. L’adreça segueix el format nom.cognom.familia@instorrasibages.cat. A les reunions de tutoria d’inici de curs es van donar les adreces i contrasenyes personalment: en cas que no la tinguin encara, posin-se en contacte amb el tutor o tutora per tal de venir a recollir-la (no es pot entregar aquesta contrasenya a l’alumnat). Per entrar al correu s’ha de fer des de la pàgina de Gmail, escrivint l’adreça completa i la contrasenya inicial. Un cop s’ha entrat, es demana automàticament que es canviï i es posi la que cada persona vulgui.
  2. Es rebrà la invitació a Alexia al correu de l’institut. El dia 22 es van enviar les invitacions per activar el compte d’Alexia. Al correu hi ha l’usuari i la contrasenya i un enllaç per entrar-hi. La contrasenya ha de tenir obligatòriament 8 lletres com a mínim, una ha de ser una majúscula i una ha de ser un número o un signe. També caldrà canviar la contrasenya i escriure una pregunta secreta d’activació. La pàgina web d’Alexia de cada institut és diferent. A la nostra pàgina web hem posat dos enllaços: un a la barra lateral de l’esquerra i l’altre als enllaços directes de la capçalera  (a dalt, a la dreta).
  3. APP per a mòbil i tauletes: Poden descarregar-se l’aplicació ALEXIA FAMILIA a la botiga d’aplicacions d’Android i IOS. Per entrar a l’aplicació, caldrà escriure el nom d’usuari, la contrasenya i el codi de centre que és l63y (la primera lletra és una ela en minúscula).

Cal tenir en compte que:

a) No s’ha de confondre el compte de correu amb el compte d’Alexia.

b) En cas de tenir més d’un fill a l’institut, cada usuari (pare/mare/tutor) pot entrar des del mateix compte a la informació de tots els fills matriculats al centre. En cas que hi hagi més d’un compte d’Alexia per fill o filla, feu-nos-ho saber i ho solucionarem per tal fer més simple i còmode l’accés a la plataforma.

c) Si es posa una contrasenya errònia més de dos cops, Alexia bloqueja el compte durant uns 15 minuts. En aquest cas, només cal esperar per tornar-ho a intentar o per recuperar la contrasenya amb la pregunta secreta.

d) És possible que només un dels progenitors tingui compte d’usuari d’Alexia: això és perquè només n’apareix un a l’expedient. Per tal de demanar-ne un altre, posin-se en contacte amb coordinacioactivitats@instorrasibages.cat.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *