Xerrada dels voluntaris de l’ADF Torrelles als alumnes de 3r d’ESO

Avui hem tingut el plaer, per tercer any consecutiu, de poder rebre al nostre Institut al David i al Paco, voluntaris de l’Associació de Defensa Forestal “ADF TORRELLES PUIG VICENÇ”.

Les Associacions de Defensa Forestal (ADF) són entitats de servei formades per voluntaris que tenen com a finalitat l’elaboració i l’execució de plans de prevenció i vigilància d’incendis forestals. Aquestes associacions estan vinculades amb el Departament d’Agricultura, Ramaderia i Pesca de la Generalitat de Catalunya, i a nivell de cada municipi s’organitzen en seccions locals.

L’ADF Puig Vicenç aglutina els municipis de :Torrelles, Sant Boi, Sant Vicenç dels Horts, La Palma de Cervelló , Santa Coloma de Cervelló , Vallirana, Cervelló i Begues.

Els voluntaris són peça clau dintre d’aquestes associacions de defensa forestal.  A Torrelles els integrants de l’ADF realitzen tasques preventives i de vigilància dels nostres boscos per evitar-ne incendis forestals, observant l’entorn i vetllant per la seva conservació i col·laborant activament en l’organització, control i execució de mesures dictades per la Direcció General del Medi Natural o per qualsevol altre organisme o autoritat competent per a la prevenció i lluita contra els incendis. Així mateix, també realitzen campanyes de divulgació entre els titulars de terrenys forestals i veïns del municipi sobre les accions de prevenció i lluita contra els incendis forestals. Unes altres tasques, molt importants, que realitzen els voluntaris de l’ADF Torrelles són les de preserva i recuperació del patrimoni i és que…. Sabíeu que a Torrelles hi ha 135 barraques de pastor catalogades i localitzades? L’ADF està fent la recuperació de moltes d’elles perquè tots nosaltres puguem gaudir de la riquesa del patrimoni que ens envolta i que ha quedat amagat per la natura i que si no fos per les tasques d’aquests voluntaris s’acabaria perdent.

L’ADF Torrelles va signar un conveni amb el Departament d’Educació  per tal que els nostres alumnes puguin fer activitats d’Aprenentatge i Servei Comunitari amb ells. Aquest curs, a causa de la situació de pandèmia que estem vivint, no es poden dur a terme, però confiem a poder reprendre-les ben aviat, són activitats molt enriquidores i que els nostres alumnes sempre han valorat molt positivament.

Avui, tant alumnes com professors hem après moltes coses de la gran feina que fan aquests voluntaris al  nostre municipi i de la importància d’aquesta.

Moltíssimes gràcies per la visita!

Podeu clicar a la imatge per veure més fotografies.