Projecte Servei Comunitari

Aquest curs molts alumnes de 3r d’ESO participaran en el projecte de d’Aprenentatge i Servei Comunitari que té com a última finalitat garantir que els estudiants, al llarg de la seva trajectòria escolar, experimentin i protagonitzin accions de compromís cívic, aprenguin en l’exercici actiu de la ciutadania, i posin en joc els seus coneixements i capacitats al servei de la comunitat.

Els alumnes cursen les hores teòriques en horari lectiu com a matèria optativa i les pràctiques durant tardes o caps de setmana. El projecte contempla un mínim de 10 hores pràctiques col·laborant amb diferents entitats del municipi.

Aquest curs col·laborarem amb cinc entitats que faran possible que els nostre alumnat i les seves famílies siguin coneixedors de la xarxa associativa i les entitats de l’entorn augmentant així la participació en el teixit associatiu i les entitats de caire social per fomentar el compromís amb la construcció d’una societat més justa, cohesionada i arrelada al territori. Realitzaran activitats que afavoriran una actitud crítica i compromesa davant la societat, per tal d’esdevenir membres actius en  una societat democràtica i participativa intentant, al mateix temps , que desenvolupen habilitats relacionades amb el disseny i realització de projectes i amb el treball d’equip.

Entitats col·laboradores:

• Escola Bressol Municipal “El Serralet”
  • Associació Ateneu Torrellenc
  • Agrupació de Defensa Forestal- ADF Torrelles Puig Vicenç
  • Centre Excursionista Torrellenc
  • Unió Esportiva Torrelles

Abans de començar la part pràctica els alumnes rebran xerrades per part d’algun referent de les diferents entitats per tal que els puguin explicar en què consistiran les tasques a desenvolupar.

Avui hem tingut la sort de rebre aquesta xerrada per part de la Isa, directora de l’escola bressol, que ens ha explicat molt bé quines serien les nostres tasques d’acompanyament a les monitores. Ens ha fet posar-nos en la pell d’infants de 2/3 anys per entendre la importància que tindria cada gest nostre davant d’aquests nens i nenes. I ha resolt molts dubtes dels nostres alumnes davant de situacions que es podrien trobar a la llar. Ha estat una xerrada molt profitosa ja que a part d’aprendre ens ha fet raonar i posar-nos en la pell de criatures amb un terç de la nostra alçada que, pot ser, ens veuen com a gegants.

Moltes gràcies Isa!!! Els alumnes ja esperen la propera xerrada amb impaciència.

Clicqueu per veure alguna foto.