Visita als nostres amics de Perpinyà

El passat 1 de febrer, amb l’alumnat de francès del centre vam visitar el Collège J. S. Pons (Perpinyà), on vam conèixer els nois i noies amb qui ens havíem intercanviat un seguit de cartes i de missatges, tant en format paper com en format digital. Al mateix temps, aquesta sortida ens va permetre de visitar els llocs més emblemàtics de la ciutat.

L’acollida per part del professorat i de l’alumnat del Collège J. S. Pons va ser d’allò més propera i de seguida ens van fer sentir com a casa amb un bon esmorzar per carregar piles per tot el dia! Els nostres amfitrions es van mostra atents, respectuosos i amables amb els seus nous amics amb qui vam intercanviar impressions, emocions, rialles i petites curiositats lingüístiques. I com en tota sortida, on t’ho passes d’allò més bé… es va fer realment curta, sabia realment greu dir-se a reveure quan hi havia hagut una molt bona connexió, tant pel que fa als nostres nens i nenes com per part del professorat.

Una de les coses que més t’omplen i et recompensen, és veure el teu alumnat de francès totalment emocionat des del minut zero que es va pujar a l’autocar, fins al darrer minut que ens vam acomiadar. Veure els teus menuts, a qui has tingut el plaer de tenir a la teva aula i de treballar la llengua francesa el més propera a ells, de què la percebin com una eina de comunicació però sobretot de joc, que la interioritzin… Veure com en tant sols 3 mesets i mig mostren una vivacitat, unes ganes de ser autònoms en un indret desconegut per a ells, que des del primer moment mostrin les seves ganes de comunicar-se amb altres adolescents de la seva mateixa edat, amb els venedors de diferents comerços, amb els professors que ens acollien… fa que et sentis una persona molt afortunada de poder formar part d’aquests moments.

Una petita visita per viure tantes emocions, ens ha deixat unes ganes increïbles de continuar endavant i de tornar a veure els nostres amics i amigues de Perpinyà! Al 2n quadrimestre hi tornem, per tal que tot l’alumnat de francès visqui aquesta grata experiència.

cof