Surrealisme

Amb la intenció de desprendre’s del racionalisme i aconseguir una completa llibertat al treball artístic (com ja havien fet a la literatura), naixia a l’any 1944, el moviment conegut com Surrealisme.

Buscant noves formes d’expressar-se, els artistes surrealistes creaven les seves obres experimentant amb l’automatisme i explorant el subconscient; amb un objectiu ben clar: Desafiar les percepcions i qüestionar la realitat.

A la matèria de Visual i Plàstica de 1r d’ESO, hem treballat aquest món fantàstic del surrealisme; analitzant les seves característiques i un dels seus artistes principals: Dalí (amb visita al Museu inclosa).

Després, l’alumnat ha creat la seva pròpia obra surrealista, basant-se amb les característiques anteriorment estudiades.

Aquí us deixem una selecció d’obres surrealistes creades per l’alumnat, al qual felicitem pel gran treball realitzat!