Museu de les matemàtiques

La pedagogia moderna junt amb la didàctica de les matemàtiques, reivindica l’aprenentatge de les competències matemàtiques a partir de materials manipulatius. En aquest sentit l’institut de Sant Pol ha fet una aposta per crear un taller de matemàtiques manipulatives als cursos de 2n i 3r d’ESO. Cada setmana, durant una hora de classe, els alumnes tenen l’oportunitat d’aprendre a partir d’activitats dissenyades especialment per fer que els alumnes siguin responsables del seu propi aprenentatge intentant resoldre problemes plantejats a partir del contacte directe amb diferents materials. 

Aquest és el punt de partida en què s’emmarca la sortida al museu de  matemàtiques de Catalunya (mmaca). Aquest museu situat a casa nostra (Cornellà) és pioner a Catalunya en oferir una oferta cultural amb un ampli ventall de materials manipulatius, tallers i activitats. Un exemple notable són les cúpules de Leonardo. Dins del museu trobem diferents mòduls on podem fer un viatge que va de la probabilitat i l’estadística, la geometria, la teoria dels nombres,…

La visita

Al museu van anar els alumnes de 2n d’ESO (2/10/19 ) i els alumnes de 3r d’ESO (7/10/19). Els alumnes van ser dividits en dos grups. Un dels grups va dedicar la primera part del matí a participar en una gimcana matemàtica que es desenvolupa als jardins de l’exterior del museu (Parc del Mercader). La resta del grup va fer la visita guiada als diferents mòduls del museu. Després del descans per fer l’entrepà els dos grups es van intercanviar els papers.  

La impressió general recollida a partir dels diferents comentaris dels alumnes és que va ser una experiència satisfactòria, en part motivada per la qualitat dels diferents materials que van trobar dins dels diferents mòduls que hi ha al museu.   

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>