Creant solucions robòtiques

Els alumnes de 2n d’ESO exposen les seves creacions robòtiques en la fira “Impulsem la robòtica. Tecnologies creatives a l’aula”  al Cosmocaixa.

Aquest projecte s’ha pogut dur a terme gràcies a la col·laboració del CESIRE (Centre de Recursos Pedagògics Específics de Suport a la Innovació i la Recerca Educativa), el Departament d’Enseyament, Arduino-Verskad i Ultra-lab. El programa és una oportunitat per aprofundir de forma sistemàtica en el desenvolupament d’un conjunt d’activitats orientades al treball per projectes sobre la placa electrònica Arduino.

Els projectes van ser exposats, prèviament, a les famílies a la Sala Cultural Josep M. Ainaud de Lasarte de Sant Pol de Mar.

Durant 2 mesos, els nois i noies han après a programar dispositius electrònics mitjançant llenguatges de programació com l’Scratch i l’Snap4Arduino; dissenyar (croquis, càlculs, pressupostos…), planificar i construir solucions robòtiques; entendre que la robòtica, els automatismes i els projectes en general són processos llargs i que no tot “surt a la primera”; i també a saber treballar en equip. A més ha servit per impulsar la seva creativitat i la seva motivació per desenvolupar projectes propis.

L’experiència ha estat molt exitosa; amb el reconeixement d’autoritats enteses en robòtica, per la qualitat dels projectes i de com els alumnes han sabut transmetre el funcionament del seu projecte.

Enllaç al web del projecte.

Vídeos projecte

Pòsters projecte