Durant la setmana de 8 al 17 de novembre s’han dut a terme un seguit d’activitats al centre dins de les diferents matèries per posar de manifest de forma explícita els valors que la ciència proporciona, quant a metodologia i forma de pensament, a l’esperit humanista i l’esperit crític en la formació dels alumnes d’ensenyament secundari (ESO) i els alumnes de batxillerat.
Les matèries relacionades amb la biologia han estat particularment productives. En l’optativa de Ciències dels aliments 2n d’ESO (Professora: Francina Sintas), han fet un concurs masterchef i uns pòsters de cuina científica. A l’assignatura de biologia 3r d’ESO (Professora: Alba Freixas) han creat una exposició de cèl·lules.
Destaquem el treball realitzat a l’assignatura optativa de Bio-Geo de 4t (Professora: Pilar Robledo; Alumnes: Mar Oltra, Laura Ricart, Roser Xaubet i Pol Casals). L’activitat ha consistit a crear un ecosistema d’aigua dolça (peixera). No només ha estat una activitat interessant pel que fa als aspectes ecològics que requereixen els petits animalons. Tothom, alumnes i professorat, coincideix a dir que ha aportat una nova dimensió estètica a l’espai que compartim tots plegats. És impossible passar per davant i no quedar captivat pel moviment indesxifrable dels nostres nous companys.
Crítica
De cara a les pròximes edicions algunes veus han demanat fer activitats transversals que impliquin alumnes de diferents classes o fins i tot diferents nivells. S’ha demanat crear espais de debat per fomentar la discussió d’aspectes com la bioètica, canvi climàtic, … Aquestes propostes busquen fer que la setmana de la ciència sigui una data senyalada i esperada, tant pels alumnes que tenen vocació per a les ciències, com aquells que se senten atrets per altres matèries. Cal fer valdre la ciència com un fet transversal que ens implica a tots.