Descobrint la sostenibilitat: La visita a Formació i Treball

L’alumnat de 3r d’ESO ha visitat el centre de reciclatge de roba de la Fundació Formació i Treball, constituïda el 1992 per Càritas Diocesana de Barcelona, amb la finalitat d’aprofundir en la importància de la sostenibilitat i la consciència ambiental, i per comprendre millor el procés de triatge i reciclatge de roba.

La primera part de la visita va consistir en una interessant xerrada sobre la moda sostenible en què van poder reflexionar sobre l’impacte ambiental de la indústria de la moda i van explorar maneres de promoure un consum més conscient i responsable.

En acabar, van poder conèixer de prop les instal·lacions del centre i d’aprendre sobre els diferents passos del procés de triatge i reciclatge de roba, des de la recollida i la classificació fins a la seva reutilització i la transformació de les peces. Van veure com la roba usada pot tenir una segona vida i es pot convertir en noves oportunitats, ajudant a reduir els residus i protegir el medi ambient.

Esperem que aquesta visita serveixi per inspirar l’alumnat a fer canvis positius en les seves pròpies pràctiques de consum. I estem agraïts a la Fundació Formació i Treball per obrir-nos les portes i compartir les seves experiències i coneixements amb nosaltres.

Fotos de la sortida