Novetat editorial: ‘Les veus melodioses’. La revista del certamen en llengua catalana de Sant Jordi ja és aquí

Amb motiu de la Diada de Sant Jordi, el Departament de Llengua catalana i literatura té el goig de presentar-vos i lliurar-vos la revista literària amb les obres guardonades d’enguany en el marc del certamen literari de la nostra àrea lingüística.

El projecte que proposem aquest any per a impulsar la creativitat estètica del nostre alumnat de l’ESO se centra a facilitar una seqüència d’imatges que els suggereixin i provoquin una emoció, de manera que serveixin de detonant per a construir una narració o compondre un poema amb intenció artística.
Per a cada nivell de l’etapa s’oferien quatre imatges diferents, de les quals se n’havia de triar una. Les fotografies que hem facilitat enguany combinen temes d’actualitat i, alhora, universals sobre emocions humanes. Per exemple hi podrem descobrir: l’amor i el desamor a qualsevol edat, l’assetjament escolar, la igualtat de gènere o d’orientació sexual, els horrors de la guerra o la violència social, entre d’altres.

Pel que fa al Batxillerat, en canvi, s’ha lliurat a l’alumnat una sèrie de citacions de grans frases de pel·lícules icòniques de la Història del Cinema, que els suggereixin i provoquin una emoció, també, de manera que serveixin de detonant per a construir una narració o compondre un poema amb intenció artística. Han estat vuit citacions, de les quals se n’havia de triar una. Aquestes frases s’han acompanyat de la imatge del cartell original dels films, per tal de donar a conèixer aquestes obres mestres del setè art als joves.

Totes aquestes imatges són les que il·lustren el producte final d’aquest projecte, que no és altre que la publicació d’aquesta revista, la qual volem compartir amb tota la comunitat educativa per la riquesa artística que recull.

Per al professorat del departament ha estat una feina intensa assumir la correcció, tria i valoració de vora cinc-cents textos literaris. A més s’ha de dir, que la qualitat de les obres, poesia i narrativa, ha estat excel·lent majoritàriament, amb la qual cosa ha valgut la pena l’esforç i la dedicació esmerçada i, alhora, no ha estat gens fàcil prendre la decisió de determinar les composicions guardonades.

Per últim, us informem que els primers premis de cadascuna de les modalitats i categories participaran al certamen dels Jocs Florals del districte de Gràcia. Esperem que la sort els acompanyi, perquè la qualitat és magnífica.

Només ens resta desitjar-vos que la gaudiu i assaboriu. Bona diada de Sant Jordi a tothom.

Feu un clic damunt la icona per poder-la llegir a pantalla completa.